Gå til innhold

Leverte inn 60GB til service, fikk 80GB tilbake...


Jan A M

Anbefalte innlegg

Ja ja, selgeren på Expert påstod at jeg som kunde ikke lenger hadde noen rettigheter, siden den moddellen jeg hadde ikke blir produsert lenger. Dette stod i loven mente han.

 

 

Fikk prata med en annen ansatt som sendte en mail til sony for å høre om det er mulig å få tilbake den maskina jeg leverte inn. Så da gjenstår det å se hva som skjer.

 

 

Men jeg tror ikke på at kunden plutselig sitter uten noe rettigheter her altså, er det noen her som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan fortelle min egen opplevelse av hva som har skjedd.

 

Playstation 3 60 gb gikk istykker, jeg sendte den inn til elkjøp og de sa jeg kunne få 40 GB pluss et spill tilbake, men jeg sa jeg skulle ha en 60 GB så det måtte de skaffe (jo de produseres). så da gjorde de det men sa det kom til å ta en stund. så jeg ventet 5 måneder og fikk en helt ny 60 GB. deretter søkte jeg om renter av verdien av playstation den tiden den har vært på service og fikk utbetalt det. jeg husker ikke helt hva det var men i helhold til forbrukerkjøpsloven har man det.

 

det dumme var at denne gikk istykker en gang til bare noen måneder senere. Jeg sendte den inn og de skulle reparere den (noe de ikke gjør, men det er jo det det kalles). jeg spurte på forhånd hvor lang tid det skulle ta og de sa 2-4 uker. jeg opplyste dem om at det kun skal ta 2 uker med mindre bedriften har en serskilt grunn for at det skal ta lenger tid(som f eks frakt over verden eller produsere noe). etter 4 uker hadde de ikke engang sett på saken min, jeg kontaktet daglig leder på elkjøp lørenskog of forklarte alt og han tilbød meg en 80 gb på rappen. Jeg forklarte han at på mange punkter var 80 gb'en dårligere enn den 60 gb jeg har og at jeg har krav på tilsvarende eller bedre, kan ikke selgeren skaffe dette kan jeg heve kjøpet. han gav meg da en 80 gb playstation, ekstra håndkontroller, minnekortleser og 2 spill (big planet og tomb raider).

 

så faktisk har man krav på ganske mye og selgeren har plikt til å gjøre mye mer enn de egentlig gjør i flesteparten av tilfellene, man må bare tørre å si ifra på en konkret men hyggelig måte

Lenke til kommentar

gjør som RedZpider, be om å få snakke med daglig leder.

andre ansatte er som regel inkompetente og tilbakestående med sine uttalelser.

 

klag, klag og atter klag. det er den eneste måten du kommer til å få noe. her har du full rett til å heve kjøpet så lenge garantien er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...