Gå til innhold

Websjef i Russestyret - Sette opp Russeside


Anbefalte innlegg

Har skrevet meg selv opp som Websjef i Russestyret. Er ikke noen andre som har skrevet seg på listen enda så jeg blir med stor sannsynlighet det.

 

Vil helst gå med en enkel løsning med å bygge siden gjennom Squarespace

Har litt erfaring fra HTML og CSS, men jeg tror det enkleste er det beste i denne saken.

 

Så.

Først skal jeg registrere domenenavn. Hvis jeg skal ha et ".no" domene, så må jeg registrere meg i Brønnøysundregisteret. Kan jeg registrere Russestyret der? Eller må jeg registrere meg selv?

Eller så kunne vi jo hatt et annet domenenavn. Som f.eks ".tv" ".net" ".ca" ".us" ".im" ".me". Er det noen forskjell?

 

Tenkte å ta det opp i Russestyret men kan godt spør her au.

Hva bør siden inneholde? Skal jeg sette opp en blog der vi kan skrive inn informasjon? Noen andre løsninger?

Hvordan skal jeg legge ut bilder. Hva er en bra løsning? Vil ikke at hoveddelen av bildene skal ligge på den serveren vi leier for å spare trafikk. Vet dere om andre sider der jeg kan laste opp bilder, også legge inn en feed på bildene på russesiden.

 

Ble litt rotete men håper dere forstår.

 

Mats

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri brukt Squarespace, men 8 USD i måneden? er ikke så ufattelig mye, men for ett russestyre? hvem skal betale det? Må vel kunne finne ett godt brukenes gratis CMS av noe slag. bruk heller pengene på fest og morro:P

 

.no er ikke nødvendig spør du meg, jeg tror jeg heller hadde prøvd å lage ett artig navn sammen med en av ".us" ".im" ".me"

 

Viderere ville jeg hatt en blogg for det som har hendt en kallender for det som kommer og selvfølgelig ett album.

 

Det var mine 5 øre vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...