Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Startproblemer med tenning? hjelp?


1915

Anbefalte innlegg

jeg har en saab 9000 CS 1992 modell!

 

når jeg vrir om nøkkelen til on, så blir det ikke lys i instrumentene. men må vri på nøkkelen at og fram til det kommer lys i instrumentene. og hviss ikke det funker så må jeg la den stå på on til det kommer lys en liten stund senere, så kan jeg starte. men hviss jeg prøver å starte og det ikke blir lys i alle lysene på dashbordet så filer den bare på startmotoren. tenningslåsen er ny (under 1 år gammel) jeg var på imaas-bil idag og forklarte dem dette, og de sa det var tennkontaktene som går inn i tenninga som er gåen og må byttes. de bestilte en ny til meg, får den på torsdag kostet 819 kr og det er med mva.

 

men jeg lurer på her om dere andre som peiling mener det er det som er problemet :)

 

takker for svar :):D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en saab 9000 CS 1992 modell!

 

når jeg vrir om nøkkelen til on, så blir det ikke lys i instrumentene. men må vri på nøkkelen at og fram til det kommer lys i instrumentene. og hviss ikke det funker så må jeg la den stå på on til det kommer lys en liten stund senere, så kan jeg starte. men hviss jeg prøver å starte og det ikke blir lys i alle lysene på dashbordet så filer den bare på startmotoren. tenningslåsen er ny (under 1 år gammel) jeg var på imaas-bil idag og forklarte dem dette, og de sa det var tennkontaktene som går inn i tenninga som er gåen og må byttes. de bestilte en ny til meg, får den på torsdag kostet 819 kr og det er med mva.

 

men jeg lurer på her om dere andre som peiling mener det er det som er problemet :)

 

takker for svar :):D

 

VELDIG enig med verkstedet!! Blir uhyre overrasket viss det er noe annet......kan selvfølgelig være dårlig kontakt eller nesten ledningsbrudd inn på tenningslåsen,men lite sansynlig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...