Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

SLETTET


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål nr 1: Hvordan sier jeg hvilken dato jeg ble født?

 

El segundo de febrero, 1994 (mil noveciento nuventa y cuatro)

 

Tror jeg :)

 

 

(Viss datoen som står på profilen din er rett )

 

Til oversettelse kan du bruke www.tritrans.info og Google translate ;)

Endret av iRik
Lenke til kommentar

1. Ella toca la flauta travesera. (Lo godt da jeg måtte slå opp tverrfløyte på spansk. :p)

 

2. Ella trabaja como una enfermera en un hospital. (Du kan også si Ella es una enfermera, men enfermo betyr også syk på spansk, så om du er litt ustø, sier noe feil eller glemmer noe, eller rett og slett har et uoppmerksomt publikum, kan dette misforstås.)

 

3. Él dirige una compañía nombrada. (Han driver et firma ved navn ______)

 

4. Mi hermana tiene 17 años, y es un estudiante en una escuela de Sandnes. (Skrev bare at hun går på skole i Sandnes, fordi jeg ikke aner hva VGS er på spansk. Går helt i surr for meg når man skal "regne ut" tilsvarende skoler på andre språk, eller komme med en dugelig oversettelse. Pleier derfor å ta en spansk en (no pun intended).)

Lenke til kommentar

Kan jeg spør hvor dere finner ut av alt dette?
Føler jeg får opp minimalt med hjelp via å søke på google ol... :S
En ordbok hjelper jo heller ikke mye ettersom bøyingene/antall ikke er med sad.gif

Owner dere alle en tjeneste new_woot.gif
Er nesten ferdig med teksten nå, og begynner å få kontroll på det muntlige. Blir at jeg sitter oppe en god del nå i kveld for å øve, så skal jeg gi en uppdate om hvilken karakter jeg fikk (dere ga meg?) når jeg får vite det. new_yes.gif

Har i vertfall lært 2 ting innocent.gif :
Masse spansk smile.gif
At jeg aldrig mer setter meg 2 dager før en fremføring for å begynne å skrive det jeg skal si blush.gif



Stay in touch, kan være at jeg fortsatt trenger litt hjelp innocent.gif






Suppekatten

Endret av Suppekatten
Lenke til kommentar

Jeg er her hvertfall en time eller to til. Og, bare så du vet det, fremføring skrives med én m. Jeg sier det fordi de fleste her har mer eller mindre gjort leksen din for deg, og jeg er ikke helt overbevist om at du har lært så mye grammatikk (noe som er grunnleggende for å kunne videreutvikle språket på korrekt måte). Håper hvertfall at du har lært deg å skrive fremføring skikkelig, selv om det kanskje ikke er så mye. Alle monner metter, ey? ;)

 

I fremtiden vil jeg anbefale deg å begynne på slikt litt tidligere, og så heller legge ut arbeidet så langt, slik at du kan få en tilbakemelding på hva og hvor du gjør feil. Dette er for ditt eget beste, for om du tar spansk II på VGS, forventes en god del mer av deg. Når det er sagt, så er det nok mange (inkludert meg selv) som sikkert hadde gjort leksene dine for deg, men husk at på eksamen og prøver, så er det kun deg og din kunnskap du kan bruke.

 

:)

Lenke til kommentar

http://translate.google.com/ funket fint da jeg hadde spansk til å slå opp ord. Den er dog ikke veldig god til å skrive hele setninger, da den ofte bruker feil ord (som f.eks. jugar i steden for tocar, som det er blitt skrevet foran her). Du burde vel også ha noen bøker etter de to årene med spansk.

 

Husk også at det egentlig er revende likgyldig hva du sier, så lenge det er korrekt spansk. Poenget med oppgaven er jo å skrive/snakke spansk, så det er ikke så farlig om ikke alt du sier er riktig. Står du fast på noe, kan du gjøre det om til noe du kan på spansk. Vil vel til og med påstå at en lærer setter mer pris på at du bruker elementære ord du har lært enn et eller annet du har slått opp i ordboka (type médico, som sikkert står i læreboka, istedenfor neurocientífico)

Endret av sino
Lenke til kommentar

Jeg kan litt spansk, og noen ord har jeg slått opp i ordbok eller på google translate ;)

Jeg kjenner meg godt igjen i situasjonen din :p Jeg har sittet oppe en del netter selv, og jobbet med skolearbeid jeg har utsatt til siste liten :roll:

 

EDIT: Skrøt på meg litt for mye her... :p

Endret av iRik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...