Gå til innhold

Psykiatri, hva kan man bli?


black_sheep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bli psykiatrisk sykepleier, ja.

Da går du tre år for å bli sykepleier, deretter jobber du noen år (for all etterutdanning kreves det minst to år med klinisk erfaring som sykepleier), og så har du en etterutdanning på noen år.

 

Det er mange muligheter innenfor psykiatri selv om du ikke utdanner deg til psykolog ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Klinisk sosionom er finfint. Evt. vernepleier.

 

Har jobbet 3 år i psykiatrien som ufaglært. Arbeidet da i sikkerhetspsykiatrien og må si at jeg trivdes veldig, veldig godt. Kan være veldig greit å ta noen ekstravakter på din "lokale avdeling". Kan sikkert ta kontakt med avdelingslederne direkte og si at du er interessert. Som oftest har de alltid behov for ringevikarer.

 

/TH

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Kan alltids hoppe på flygelederutdanning dersom du har GENS med mer enn 4.0 i snitt og du klarer opptaksprøvene ;-)

 

Er selv strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Kan alltids hoppe på flygelederutdanning dersom du har GENS med mer enn 4.0 i snitt og du klarer opptaksprøvene ;-)

 

Er selv strålende fornøyd.

Alt bortsett fra en ting går bra, fargesyn. Prøvde den Ischoras plater eller hva den heter, og det var ikke helt enkelt på alle bildene. Hadde faktiskt tenkt på det for en stund siden, men tok den testen og da..ja :/

Lenke til kommentar

Kan anbefale deg å ta en bachelorgrad i vernepleie, for senere å ta et ett års studie i psykisk helsearbeid, eller en 2 årig master i psykisk helsearbeid. Som vernepleier har du mange muligheter for jobb og videreutdanning. Studiet kan forsåvidt tas ved de fleste høyskoler, og ved Universitetet i Agder. Studiet består av 4 hovedtemaer: Miljøarbeid og habiliterings- og rehabiliteringsarbeid, helsefaglige emner, psykologiske og pedagogiske emner, samfunnsvitenskapelige og juridiske emner. Det er praksisperioder i studiet, og du kan da få en viss følelse på hvordan du liker de forskjellige fagfeltene.

 

Studiet kan anbefales på det sterkeste.

 

Se disse lenkene for mer info: http://www.hiof.no/index.php?ID=14021&...e&subtype=2

 

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/vernepleier

Endret av GD8
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jeg vurderer sterkt å bytte fra historieutdanning ( bachelor ntnu) til å gå vernepleier, har ikke så alt for bra snitt, men om jeg ikke kommer inn i trondheim bør jeg vel søke på andre plasser..

 

tips til en skole med vernepleierutdanning ( ja det er forskjeller på skolene ) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...