Gå til innhold

[Løst]Problemer med RAM, Memtest feiler


Timetraveler

Anbefalte innlegg

Har en slepbar HP HDX 9050 og byttet ut de 2 "standard" minnebrikkene med 1GB PC2 5300 fra Nanya til

2 x 2GB PC2 5300 SODIMM minnebrikker fra Kingston. Dette gjorde jeg i fjor høst.

Så i løpet av sommeren synes jeg maskinen min fungerte tregt. Den lagget og programmer sluttet å svare etc. Så jeg lastet ned Memtest og kjørte en full test.

Problemet var det at under Test#1, så rebootet maskinen seg og starte på nytt. Og dette skjedde hver gang midt under Test#1. Jeg antok da at det var feil på Kingston brikkene,

byttet tilbake til de "orginale" Nanya brikkene og kjørte Memtest uten problemer.

Da var jeg overbevist om at det var noe feil med mine Kingston brikker, så jeg satte kursen mot butikken.

 

Så i dag fikk jeg byttet inn Kingston brikkene til nye, siden jeg fortalte at Memtest bugget og maskinen rebootet midt under Test#1.

 

Og da jeg kom hjem og satte inn de 2 nye Kingston brikkene, så kjørte jeg igang Memtest bare for orden skyld, og da rebbotet maskinen seg midt under Test#1 igjen. Akkurat som den gjorde med de forrige Kingston brikkene.

 

Så da kommer spørsmålene mine:

- Er det feil på de nye brikkene jeg fikk i dag?

- Er dette en typisk feil i Memtest

- Har jeg kjøpt feil RAM til min pC?

 

Har jo noe bakgrunn med PC og bygging av PC, så jeg tviler sterkt på at det er feil på de nye brikkene jeg fikk i dag. Men man vet jo aldri.

 

Finnes det noen andre programmer hvor man kan teste RAM brikker med?

 

Takker for alle svar!

 

TT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...