Gå til innhold

Intel Q9650 Problem med temperaturer


AniMaX

Anbefalte innlegg

Hei, idag fikk jeg 8gb ram, 120mm vifte, og intel q9650 3ghz quad core cpu.

Etter å ha instalert cpuen, tatt på den litt mindre viften i forhold til min gamle cpu vifte. så tok jeg på ram og 120mm viften... Da jeg slo på pcen og sjekket speedfan så jeg at cpuen min var på hele 67 grader mens min E6850 3ghz duo core.. var på 17-27 grader på min antec 900 på full guffe i viftene... jeg regnte med at quad coren ville vært på samme varme som duo coren... hvordan kan jeg få cpuen kaldere uten å måtte bruke så mye mer spenn på ny vifte? skal jeg instalere den gamle stock viften?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, idag fikk jeg 8gb ram, 120mm vifte, og intel q9650 3ghz quad core cpu.

Etter å ha instalert cpuen, tatt på den litt mindre viften i forhold til min gamle cpu vifte. så tok jeg på ram og 120mm viften... Da jeg slo på pcen og sjekket speedfan så jeg at cpuen min var på hele 67 grader mens min E6850 3ghz duo core.. var på 17-27 grader på min antec 900 på full guffe i viftene... jeg regnte med at quad coren ville vært på samme varme som duo coren... hvordan kan jeg få cpuen kaldere uten å måtte bruke så mye mer spenn på ny vifte? skal jeg instalere den gamle stock viften?

 

Takker for svar.

foreslår at du tar en runde med påføring av pasta på nytt ;) riktig mengde /plassering kan gjøre store utslag....

 

sjekk her:

 

http://www.arcticsilver.com/pdf/appinstruct/as5/ins_as5_intel_quad_wcap.pdf

 

jeg endte opp med to små dråper, en over hver av de 'blokkene' av to cpu'er (illustrasjon i doc). fungerte best for meg, men jeg gjorde litt jobb med å slipe ned både kjøler og prosessor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...