Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor fortsatt lav overføringshastighet?


Anbefalte innlegg

Følgende skjer: Jeg laster ned to store filer med ca. 70 kB/sek hver. Men når den ene er ferdig, forblir den andre på 70, og kryper bare veeeldig langsomt oppover. Må det være slik? Kunne den ikke gått opp på 140 med en gang?

 

Lurer altså på om det er en innstilling for dette (i XP home)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lagt merke til det samme når jeg laster ned med win2k , har aldri funnet noen god løsning på det annet enn å bruke andre programmer (getright f.eks). Windows og timere/meters er no HERK. (2 minutes left , 47897378 minutes left, 30 seconds left, 23483927897343 years and a bl.owjob from hell left osv).

Lenke til kommentar
Følgende skjer: Jeg laster ned to store filer med ca. 70 kB/sek hver. Men når den ene er ferdig, forblir den andre på 70, og kryper bare veeeldig langsomt oppover. Må det være slik? Kunne den ikke gått opp på 140 med en gang?

 

Lurer altså på om det er en innstilling for dette (i XP home)...

Sitter du å laster ned med IE, så er den oppgitte overføringshastigheten svært "ca", og når du stopper den andre filen, vil det virke som om hastigheten ikke øker selv om den gjør det, siden IE regner snitt-hastigheten ut i fra hvor mye du har overført, og hvor lang tid den har brukt.

 

Den viste overføringshastigheten viser med andre ord ikke den hastigheten du har akkurat der og da, men ca det som har kommet ned, delt på tiden du har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...