Gå til innhold

liten usb lure på ting


Anbefalte innlegg

hmmmz.

jeg har gått å tenkt litt på dette ei lita stund nå og deler d nå md dere: er d mulig å forlenge en usb 2.0 plugg md et I/O panel som har vanlig usb plugg sånn at den vanelige pluggen blir 2.0? eller skjer det noe i "forlengelses" tingen...er ikke begge usb portene egentlig identiske (utenom farta)

og går d an å få kjøpt I/O panel md usb 2.0?..leite litt men ikke funnet noe...Stress :-?

 

takk til alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber med slike løsninger i OEM maskiner.

 

Hvis du tar feks den interne USB2 kontakten og kobler den til et panel som ikke består av noen form for elekronikk som forstyrrer signalene på noen måte, det vil si, status lamper også videre så fungere dette utmerket. Blir bare et ledd i forlenging av kabelen.

 

Hvis du kjøper et panel bare med kabler som går til baksiden av ditt kabinett, skal denne kun videreføre signaler og ikke noe annet. så da er det USB 2.0 så lenge dette er koblet bak også :)

 

Etter det jeg har sett, ser jeg ingen forskjell i USB 1.1 og USB 2.0 kabler. Begge skal fungere så det er nok bare tutt og kjør.

 

En ting som man burde være obs på er om du har et SIS chipsett, for at USB2 skal fungere sikkelig må de nyeste dirvere og SP1 til XP vøre installert, da får du hvertfall ikke noe problemer ;)

 

Hmmm, sa det deg noe i det hele tatt? hehe..

 

-P-

Lenke til kommentar

ja, det hjalp veldig mye :) har tenkt å mekke et eget I/O panel som er litt mindre en de som kjøpes, nermere sagt 10x3,2 cm(10x5,6 hvis jeg regner md 3,5" rehobusen som jeg og skal mekke i panelet) holder på md skisse og arb tegninger til en koffert maskin(dj koffert) md det best av d beste utstyret (radeon 9800, 1024 twinx ram, 240g(2x120g disker i raid),blåe katoder under "frosta" plexigalss plate som "desktop" osv....gleder meg til jeg skal begynne å bygge:)

 

tnx for hjelpa:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...