holvik Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Hvordan får jeg justert gamma,lystyrke,kontrast o.l i Ubuntu ? Har integrert Intel grafikk (x3100). Det er snakk om en Thinkpad X61s. I Windows brukes ett prg. fra Intel med det glimrende navnet "Intel graphics media accelerator driver for mobile". Under System->brukervalg->display får jeg bare justert oppløsning,rotasjon og Hz.
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Erfaringene mine med det programmet tilsier at du ikke vil bruke det i det hele tatt, er det noe spesielt som er galt?
jonnor Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 xrandr --gamma lar deg justere gamma ihvertfall, men annet vet jeg ikke. Mener også å huske at KDE3 har/hadde en front-end som lot deg justere slikt, men vet ikke hvordan det er med KDE4.
holvik Skrevet 18. august 2009 Forfatter Skrevet 18. august 2009 Har prøvd å forklare problemet i en annen POST
Flimzes Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Det har kun med fonter å gjøre, som diskutert i tråden der, og har ingenting med kontrast eller gamma å gjøre. Intel sitt kontrollpanel gjør bildet veldig stygt bare man ser på sliderne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå