Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil med el-start på peugeot speedfight 2


esp111

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte akkurat scooter, det eneste problemet med den er at når jeg holder inne bremsa og trykker på start knappen, begynner olje-lampen å lyse.. og jeg hører en klikkelyd nede ved batteriet. Men den starter ikke. Og oljetanken er full.

 

Når jeg setter den på støtta og kicker.. starter den på første tråkk.

 

noen som kan hjelpe?

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Kjøpte akkurat scooter, det eneste problemet med den er at når jeg holder inne bremsa og trykker på start knappen, begynner olje-lampen å lyse.. og jeg hører en klikkelyd nede ved batteriet. Men den starter ikke. Og oljetanken er full.

 

Når jeg setter den på støtta og kicker.. starter den på første tråkk.

 

noen som kan hjelpe?

takker for svar:)

Virker som en feilkobling. Sjekk ledningen som går inn i startknappen hvor den fører. Husker ikke akkuratt nå hvordan ledningen fra startmotoren ser ut i speedfight, men så vidt jeg vet går det en kobling - lik hornkoblingen opp fra startmotoren. Du kan koble horn-ledningen inn i startmotorledningen og sjekke om den virker da, når du klipper på hornknappen. Mulig at ledningen er for kort, men om den er lang nok, er det fint å teste. Ettersom oljelampen lyser når du klikker på knappen så aktiverer da denne knappen lyset og den klikkelyden. Klikkelyden kan enten være blinklysrellet (som kontrollerer pulsen til blinklysene) eller startmotoren, men den er ikke ved batteriet. Den er helt nederst :)

Lenke til kommentar

Tipper den klikkelyden er releet til startmotoren, eller startmotoren som skyver seg frem til svinghjulet.

Det første du gjør er å sjekke sikkringer.

Så måler du spenningen på motoren mens du holder startknappen inne, er det strøm der så er det startmotoren som er gåen.

Hvis det ikke er strøm der så følger du ledningene og ser etter brudd, til slutt kommer du til releet, hør på releet om det er der klikkelyden kommer fra og mål hovedstrømmen inn på releet og ut. siden du har kommet helt hit så er det nok ikke noe srøm ut fra releet.

Hvis det er strøm inn på releet så er det releet ditt som er gåent.

 

Hvis det ikke er strøm der følger du ledningene vidre og ser etter brudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...