Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overklokking så Bootfail


Anbefalte innlegg

heisann.

jeg leste for noen dager siden at min intel Q6600 prosessor var fra intels side lett å overklokke så jeg startet AI Booster (asus overklokkings program) og trykket på NOS og satte på 110%. lekte også litt med ram volten men ikke veldig mye. etter restarten så funket ikke noe i det hele tatt kom ikke inn i windows og så bare en blinkende hvit understrek i øverste venstre hjørne. jeg gikk inn i biosen og satt ned boosten til 100% og da funket alt som det skulle.

 

men når jeg slår av datamaskinen så også slår den på igjen så skjer det ikke noe. så da slår jeg den av før den har vist BIOS skjermen, også slår den på igjen. Når jeg slår den på igjen for andre gang så får jeg Bios Fail Post Message press f1 to continue og etter f1 funker alt som det skal.

 

er kanksje ikke det værste problemet men er litt irriterende.

 

er det noen som vet hva som er feil, eller hvordan man fikser slike saker?

 

har foresten asus p5n32-e/sli nForce 680i og 2 (2x1) OCZ gig ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ja har lest de samme eg og,men etter utallige forsøk så har eg gitt opp å klokken den q6600 prosessoren,prøvde AI boost men den var ræva spør du meg,gjekk så inn i bios og begynte der,med hjelp fra en som KAN klokke,men etter mangen forsøk,måtte vi kaste inn hånkle,prøvde i mangen uker etter dette og,men til ingen nytte.boot feil og svart skjerm var de som skjedde med maskina.men har lest utallige sider og sett mye klipp på nettet om klokking av den prosessoren,de skal gå men å treffe akkurat dei rette instill på volt VS fsb er ikke lett,mye prøving og feiling.Alt spiller inn,leste bla att versionene på den CPU varierer også,eg har REVISION B3,og noen har B0...... og dei begger er nok forskjell på til att klokke instill på den eine fungerer ikke på den andre selv om dei er like (Q6600) Men de finnes instill til den cpu og til de kortet du har på youtube,eller på klokke forumet her du kan prøve,se kor langt du kommer då.eg traff ein instilling som NESTEN fungerte og det var på 3.8ghz,MEN tempen min blei litt høg så eg ville ned på 3ghz,men det var ikke snakk om,fant aldri rett instilling..Ikke lett men se på guidene som ligger her på forumet så ser du att det er utallige ting å prøve,og ein av dei fungerer,bare de att de tar tid og blir mangen rebooter.Pass på tempen på cpu når du treffer ein høg FPS,ikke over 70 grader har eg lest,over 70grader i lengre tid så varer ikke CPU så lenge.Er ingen klokke expert men dette var min erfaring med denne prosessoren..

 

Mvh Bjørn

Endret av kongen597
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...