Gå til innhold

kjerringråd som skremmer beitostølen mygg?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om myggmiddel produkter som faktisk kan hjelpe mot mygg og knott? Femunden ble ødelgat på grunn av myggbitt (er allergisk) og jeg akter ikke å la Beitostølen lide samme skjebne.

 

Myggmidlene som man får kjøpt i norske butikker funker ikke, jeg trenger noe ekstraordinært.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen kjerringråd, men et par små fornuft baserte tips.

 

Avstanden mellom mygghelvete og nesten ingen mygg trenger ikke å være mer enn et steinkast eller to. Er det plagsomt mye mygg så kan det være lurt å lete litt rundt der du har slått leir, og/eller være bevisst på mygg når du ser etter en leirplass.

Vind holder det meste av myggen borte. Prøv derfor å se etter en plass med et vinddrag. Er det vindstille kan utsatte koller være å foretrekke.

 

Av myggmiddel så anbefaler jeg noe med DEET i om du ikke bader i det. Det er fungerer mot de fleste udyr i et par timer (avhengig av hvor sterkt det er) og kan kjøpes i norske butikker. Fisker du så er det viktig å ikke få det på fiskeutstyret, fisken blir skremt. Vask derfor hendene godt.

Bruk også klær som myggen ikke stikker så lett igjennom.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg lurer på hva som kjennertegner at man er allergisk mot mygg?

 

Skjønner at det kan høres rart ut, men jeg er ikke dødsens allergisk, jeg får bare utrolig svære blemmer av stikkene. Det vil si at når myggmiddelene dine svikter deg midt ute i skogen og du kommer hjem. Så melder kona di deg med på Tjukkholmen fordi ansiktet ser så rundt og opphovnet ut. Og sånt orker jeg ikke en gang til :)

 

Har ingen kjerringråd, men et par små fornuft baserte tips.

 

Avstanden mellom mygghelvete og nesten ingen mygg trenger ikke å være mer enn et steinkast eller to. Er det plagsomt mye mygg så kan det være lurt å lete litt rundt der du har slått leir, og/eller være bevisst på mygg når du ser etter en leirplass.

Vind holder det meste av myggen borte. Prøv derfor å se etter en plass med et vinddrag. Er det vindstille kan utsatte koller være å foretrekke.

 

Av myggmiddel så anbefaler jeg noe med DEET i om du ikke bader i det. Det er fungerer mot de fleste udyr i et par timer (avhengig av hvor sterkt det er) og kan kjøpes i norske butikker. Fisker du så er det viktig å ikke få det på fiskeutstyret, fisken blir skremt. Vask derfor hendene godt.

Bruk også klær som myggen ikke stikker så lett igjennom.

 

 

Skal prøve rådene dine, men jeg tror ikke jeg orker å satse på vinden, kan fort ende med at vi må dra etter en time :p

 

Takker! :)

Lenke til kommentar

Et tips som ikek holder myggen unna, men som kan gjøre den litt mere levelig er å kjøpe allergipiller på apoteket. Begynn å spise de litt før du drar ut og fortsett mens du er ute, så kan reaksjonen på myggstikkne bli mye minedre, både for vanlige folk og ihvertfall for deg som er allergisk. Zyrtec og lignende fungerer helt fint, spør på apoteket hva som er best. God tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...