Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Plaget med kviser!


lloll

Anbefalte innlegg

Siden jeg var 12 år har jeg vært plaget med kviser. (Mest i panna)

Jeg har en slags orange tube krem fra Apoteket, men den funker ikke så veldig bra.

Er det noen andre råd som hjelper? Som enten man kan fikse hjemme, eller kjøpe for en billig penge?

Har hørt rykter og spenol, hjelper det?

 

Da mener jeg har jeg har VELDIG mye kviser, og er akkurat begynnt i puberteten da.

Min søster hadde også en del kviser, så er vel arvelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Anneliew.

 

Kviserplager i tenårende er vanlig, og antibiotika som The Prophet foreslår, er ikke alltid den riktige løsningen. Av og til, kan så enkelt som kort hår med lysterapi hjelpe og for andre, kan p-pille være en løsning.

 

Kort og godt: Ta kontakt med fastlegen din.

 

Vaio :)

Lenke til kommentar

P-piller er neppe tingen for meg da jeg er veldig ung, heh.

 

Jeg vasker ansiktet morgen og kveld med ett produkt med Grønn te fra TheBodyhop.

Bruker først og ta varmt vann i ansiktet(For og åpne porene), ta i skummet, og så vaske bort og ta kaldt vann på.

Gjør jeg det riktig?

 

Bruker for øyeblikket ingen krem, men før brukte jeg en orange tubekrem som motvirket kviser,

og den hjalp de første ukene, men så ville ikke huden "lystre" kremen plutselig, og kvisene kom uansett.

Burde jeg sjekke innom apoteket for og spørre dem om ett nytt produkt? :ermm:

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Skaff deg en ansiktsvask og en ansiktskrem som er laget mot kviser. Finnes veldig mange, bare å spørre på apoteket.

 

Du kan også ta kontakt med din fastlege og høre hva han har å si.

Han vil sikkert skrive ut tetracyclin (hadde mye mye mindre enn deg og legen hadde ingen problemer med å skrive ut. Men så var det heller ikke mye hjelp for meg. Finnes også ting som er sterke men snakk med Legen Din )

Lenke til kommentar
Du kan også ta kontakt med din fastlege og høre hva han har å si.

Han vil sikkert skrive ut tetracyclin (hadde mye mye mindre enn deg og legen hadde ingen problemer med å skrive ut. Men så var det heller ikke mye hjelp for meg. Finnes også ting som er sterke men snakk med Legen Din )

Jeg antar du snakker om Ruaccutan som er sterkere. Men trådstarter er vel litt for ung til å bli satt på det? Den kan være veldig tøff mot noen indre organer.

Tetracyclin virker bra på den typen kviser det ser ut som du har. Jeg har hatt 2 kurer med tetracyclin og 2 kurer med ruaccutan og nå er jeg stort sett fri for acne. Som nevnt, spør legen :)

Endret av Neme
Lenke til kommentar

Anneliew: Jeg tipper du forstyrrer pH-balansen i huden med alle de produktene du bruker. Anbefaler deg å blande til en liten flaske med 3 deler eplecidereddik til 7 deler vann. Bruk en bomullsdott og spre det utover ansiktet hver kveld før du legger deg for deretter å vaske ansiktet ditt neste morgen. Lukten er kanskje litt ille, men du blir fort vandt med den.

Lenke til kommentar
Hva er tetracyclin?

Jeg er bare 13 år, så noe tabeletter(?) tror jeg neppe vil være muligheten for meg.

 

Er det noen som har prøvd noen KREMER som virkelig fungerer, og er bra for fet/uren hud?

Jeg begynte med tetracyclin rundt tiden jeg fylte fjorten for noen år siden, så det er definitivt et alternativ for deg, så sant legen gir deg klarsignal.

 

Ellers kan du jo prøve Garnier Purifying Pads først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...