Gå til innhold

Streame film WLAN - får det ikke til


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg lurer på om noe klarer å streame film over WLAN? Da snakker jeg DVD og HD kvalitet.

 

Jeg har en dlink dir655 router. Film ligger på PC som har cat 5 kabel til router. Maskin jeg kjører film på er en bærbar med 54/108 kort.

 

Dersom noen har tilsvarende konfig (pc+router+bærbar) og får til dette så er jeg spent på hva som er ulikheter i min installasjon.

 

LoA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD går helt kurrant over WLAN, HD - i alle fall 1080 er langt mer problematisk og svært avhengig av klientkortet. I realiteten kan man si at 1080 krever mer en G-kort på klientsida, selv om Intel-kortet på min bærbare faktisk klarer dette når jeg bruker rette avspiller/codeks. At du har et kort med turbo (108) betyr ikke at dette går bedre for den del. Dette krever at klientkortet er 100 % kompatibelt med trådløs ruter så turbo kan nyttes ellers så får du bare G hastighet.

 

Enkelte G-kort, f.eks det integrerte på mitt Asus HK klarer så vidt vanlig DVD - der dropper kapasiteten når man kjører nettet hardt - hastigheten dropper fra 54 til 24 eller 11 så fort jeg drar i gang en stream.

 

Hvilken avspiller man bruker ser også ut til å påvirke, forstyrrelse fra andre nett, om andre bruker nettet etc. Min erfaring er at VLC er relativt snill.

 

Og jeg har DIR-655.

 

Så sjekk om ytelsen på klientkortet dropper når du setter i gang avspilling av Video, trolig er det her problemet er. Enkelte WLAN brikkesett er håpløst dårlige.

 

Edit: Og jeg glemte å skrive at format er viktig. h.264 filer (mp4/mkv) fungerer langt bedre enn mpg-2 (rå DVD).

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...