Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor krevende er realfag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første året fysikk inneholder ikke mye "avansert" matematikk, da det aller meste kan løses med rimelig enkle algebraiske ligninger...noen ganger kan du få bruk for derivasjon eller integrasjon(men kan ikke huske å ha brukt dette selv på 2FY)

 

På den annen side, er det viktig å kunne analysere oppgavene/problemene, dra ut data, og kunne bruke den dataen.

 

Egentlig ett veldig straight fram fag.

Lenke til kommentar

Så etter det jeg har lest her, og snakket med folk fra diskusjon.no

 

Så er biologi som naturfag vgs1(og det er jo greit), kjemi er mye tall, men ikke sånn typiske regninger. Fysikk 1 er en del matte, innholder sånn algebra matte(synes tekstoppgaver er harder).....Så jeg kan klare meg greit med matte 1p. Som sagt skal jeg ikke ta FYSIKK 2. Mulighens fysikk 1.

 

Andre som er uenige ?

Endret av Diablo007
Lenke til kommentar

Da tror jeg det blir FOR hardt. Altså fysikk og R matte. Jeg skal jo kanskje ha fysikk 1. Det holder. I Polen så har ikke man krav til matte(medisin(, men kan på en måte er det matte, når\hvis man tar fysikk 1.

 

Det er dette de sa : Fysikken er matterelatert, men fysikk er det faget det er minst av i studiet

 

Kan du konsentrere deg om kjemi og biologi (og litt fysikk) – får karakteren 4-5-6 – så kan du fagene såpass bra at det ikke blir noe problem på studiet. Selv om du ikke hadde matte.

Endret av Diablo007
Lenke til kommentar

Jeg har snakka med norske represetanter fra polen. De representerer to skoler. De de sa at det er ikke mye fysikk i medisin studet, og de anbefaler kanskje bare fysikk 1, og IKKE matte. Les første posten.

 

Du MÅ ha(polen) : Biologi 1+2, kjemi 1+2 og fysikk 1.

 

Så konklusjonen: Biologi, er jo nesten som natufag (vgs), kjemi er litt matte, men ikke SÅNN matte er jo greit. Fysikk må jeg jobbe litt mer med, i og med at det er en del matte-stykker. Og jeg har valgt Matte Praktisk 2.

Lenke til kommentar

Det du sier er sant, men det er utfordringen jeg snakker om. Du velger selv, men min mening er at det er viktig å utfordre deg selv og grensen din på hvor mye du greier å håndtere, spesielt hvis du har tenkt å ta et så tøft studie som medisin. vgs er rimelig lett hvis du bare jobber litt.

Endret av redsox
Lenke til kommentar

Det er sant. Hvis jeg tar realfag, så vet jeg selv at det blir jobbing(lekser osv) enn det jeg har tatt nå(samfunnsfag). Jeg er klar over det ja. Selvfølgelig er medisin studiet tøft, men ikke umulig. Det blir jo kanskje ENDA vanskelig, når jeg drar til Polen, alt er på engelsk.

 

Men de jeg har snakket med sier dette her: Eksamener osv foregår stort sett ved multiple choice tester (avkryssing) og ikke avhandlinger

Lenke til kommentar

Multiple choice er IKKE lett. De få multiple choice prøvene jeg har hatt i Norge har vært ufattelig lette. I andre land hvor disse blir brukt regelmessig er de mye vanskeligere, masse detalje pirking osv. Det er ikke uten grunn at stryk prosenten der nede er ufattelig høg. Det som er vanskelig med medisin studiet i øst europa er ikke å komme inn, men det å fullføre studiet.

 

Jeg prøver ikke å argumentere i mot deg eller noe slikt. Jeg sier bare at det er et tøfft studie og at du burde forberede deg så godt som mulig på vgs :)

 

Håper alt går bra

Lenke til kommentar

Ja, jeg liker heller ikke Multi choice tester, men men. Har du lest skikkelig, så går det.

 

Nei, jeg skjønner hva du mener. Medisin-studiet er jo SKIKKELIG tøft, så jeg er forbredt på det, ja !

 

Me nå har jeg begynner skolen snart, sså har ikke mye tid på meg.

Endret av Diablo007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...