Gå til innhold

Ny racer: Hvilken Orbea modell?


isen

Anbefalte innlegg

Hei :)

Etter lengre tids leting etter ny landeveissykkel, har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe en sykkel i Orbea Aqua-serien. Disse syklene er fine, har fått gode kritikker i tillegg til at jeg får svært gode priser på disse syklene. Sliter fortsatt med å velge modell, ramma er den samme, største forskjellen er nok hjulsett og girsystem.

Modellene det står mellom er altså Mortirolo, Marmolada og Gavia, til hhv 18k, 17k og 14k (veiledende).

 

Har tidligere drevet mye med med terrengsykling, men mye asfaltsykling med mtb er ikke å anbefale.. Dette bli i alle fall min første racer.

 

Her ser dere alle syklene:

http://www.topbikes.no/index.php?option=co...9&Itemid=69

 

Er klar over at hjulsettet på gaviaen ikke er det beste, men er usikker på om det er verdt merprisen å få ultegra og rs20 hjul. Vil jeg bli like forøyd med en gavia som med en mortirolo eller en marmolada?

Noen her inne som har erfaringer med Orbea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke erfaringer fra orbea, men ville selv valgt Mortiroloen.

Mortiroloen jeg har mest lyst på selvfølgelig, men er det verdt å betale 4000 (eller 3 som det blir i mitt tilfelle) mer for ultegra og bedre hjulsett? Gavia har også ulegra bakgir. Gavia er 600g tyngre da..

Lenke til kommentar

Prisene finner du ved å gå til sykler, og så prisliste 2009

Gaviaen koster altså 14k og mortiroloen 18k. Nå skal ikke jeg betale 18, men er ikke 18 tusen mye for en sykkel med det utstyret. Vil ikke en gavia gi meg tilnærmet samme sykkelglede, og da har jeg mer penger å bruke på andre ting?

Lenke til kommentar

Mulig det er dyrt, men jeg sliter i alle fall med å finne mange andre sykkler som har 105/ulegra-utstyr på en såppas god ramme som Orbea Aqua er. Jamis Xenith Comp er ekstremt mye for penga, så mye utstyr er uvanlig i den prisklassa, men jeg vil kjøpe lokalt og antonsport er kun i osloområdet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...