Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsestempel bak vil ikke ut


MBarne

Anbefalte innlegg

Her er mitt problem:

 

Har skiftet skiver og klosser på begge sider foran og bak. Brukte en tvinge til å presse stempelet tilbake, men nå er problemet at stempelet bak på begge sidene ikke vil ut igjen å legge seg på skiva!? Noen som vet hvorfor og hva jeg kan gjøre?

 

Har en Mercedes 190E 88'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja. Det samme skjedde meg forstår du, men det var på trommelbremsene. Er det virkelig så dyrt på skivebremser? koster jo bare et par hundre på trommelbremser.

Du kan jo ta en tur på huggeriet da. Kan hende du har flaks og finner noen kurante =)

 

Eller så kan du pøse på med rustløser og se om du får dratt de ut igjen. Er ikke akkurat så mye "dra" i men. Nei lite hjelp fra meg men..bremser er alltid noe drit.

Lenke til kommentar
Det som er problemet. Ingenting å dra i ;)

 

Må kjøpe ny caliper viss stempelet er ødelagt regner jeg med. Biltema har for 700 kr, men dessverre ikke til mercedes :(

for å få ut stempel er det vanlig å sette ein gris-nippel i hullet til bremserøret og presse det ut med grispresse ;)

gjør deretter reint ,skift pakning på stempelet og monter sammen:) (viss du har calipper med to stempel setter du en tvinge over det stempelet som løsner først)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...