Gå til innhold

Kjøp av batteri (EL-EN3e) for Nikon på Ebay - anbefalte selgere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke for billig til å være sant, men det er ikke batterier produsert av Nikon. Det er tredjepartsbatterier. OEM batterier kan ha mindre styrke enn det står, kan kortslutte osv, men hvis du kjøper fra en av de store tredjepartsleverandørene (hähnel f.eks) så bør det gå greit.

Lenke til kommentar
Og hvordan vet du at de var orginale?

 

Det sto skrevet på en gul post-it lapp :)

 

Nei, jeg vet ikke det 100%, derav mitt tilsynelatende i parantes. Men de kom i original uåpnet pakning med bruksanvisning og plast etui. Men det kan selvsagt forfalskes lett, så det er ingen garanti. Selgere var ikke storselger av produktet og hadde kun ett batteri inne, og tviler på at de hadde hatt giddet å stresse med å forfalske noe så banalt som ett enkelt batteri. Det er heller ingen garanti, men jeg tar det for god fisk likevel.

 

Det siste batteriet fikk jeg for 2 dager siden og har ikke fått testet det. Men i mellomtiden så har ebay kastet selgeren ut av systemet, og det må jeg innrømme at kanskje ikke er det mest tillitvekkende. Men på den andre siden, så fikk jeg en mail av selgeren som opplyste meg om dette, og det før batteriet ble sendt. Likevel så ble det sendt, noe som kan tyde på at det er en ærlig sjel allikevel. Her hadde det vært lett å gi F siden han allerede var blitt kastet ut.

 

Og her ble det skrevet mye av lite relevanse..

 

Cliff Notes: Jeg er naiv og det så ekte ut :)

Lenke til kommentar

 

Det er vel lite sannsynlig at disse er ekte Nikon batterier :)

 

Og hvordan vet du at de var orginale?

 

Det sto skrevet på en gul post-it lapp :)

 

Nei, jeg vet ikke det 100%, derav mitt tilsynelatende i parantes. Men de kom i original uåpnet pakning med bruksanvisning og plast etui. Men det kan selvsagt forfalskes lett, så det er ingen garanti. Selgere var ikke storselger av produktet og hadde kun ett batteri inne, og tviler på at de hadde hatt giddet å stresse med å forfalske noe så banalt som ett enkelt batteri. Det er heller ingen garanti, men jeg tar det for god fisk likevel.

 

Det siste batteriet fikk jeg for 2 dager siden og har ikke fått testet det. Men i mellomtiden så har ebay kastet selgeren ut av systemet, og det må jeg innrømme at kanskje ikke er det mest tillitvekkende. Men på den andre siden, så fikk jeg en mail av selgeren som opplyste meg om dette, og det før batteriet ble sendt. Likevel så ble det sendt, noe som kan tyde på at det er en ærlig sjel allikevel. Her hadde det vært lett å gi F siden han allerede var blitt kastet ut.

 

Og her ble det skrevet mye av lite relevanse..

 

Cliff Notes: Jeg er naiv og det så ekte ut :)

 

Sjekk denne siden: http://photo.net/nikon-camera-forum/00Tny7

 

Ligner de du kjøpte på noen av de fake? Kun subtile forskjeller, men dog lett å se når du vet hva som er fake.

Lenke til kommentar
Sjekk denne siden: <a href="http://photo.net/nikon-camera-forum/00Tny7" target="_blank" rel="nofollow">http://photo.net/nikon-camera-forum/00Tny7</a>

 

Ligner de du kjøpte på noen av de fake? Kun subtile forskjeller, men dog lett å se når du vet hva som er fake.

 

Det var en interessant link. For det første så lærte det meg at kopiene er bedre enn jeg trodde, og for det andre så lærte jeg at EL-EN3 ikke er den batteritypen jeg bruker i mitt D60.

Nå har jeg riktignok gjort et impulskjøp av en D90 siden da, så informasjonen er fremdeles interessant for mitt vedkommende. Men kanskje jeg denne gang vil kjøpe originale batterier fra Norge denne gang. Jeg ser jo at prisene varierer veldig her også, og at prisen fort kan komme ned i et par hundrelapper.

 

Når det er sagt, så er mine egne tre en-el9 batterier nesten identiske. Dvs to er merket Made in Japan. Alle har forskjellig font og er merket med Nikon Corp og ikke Nikon Corporation.

Sistnevnte skulle være et tegn på ekte vare i følge overnevnte side, men det er kanskje litt for enkelt uansett

 

Jeg konkluderer dermed at jeg ikke er klokere nå enn jeg var før. Eneste forskjell er at da var jeg lykkelig uviten om problemstillingen :)

Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpe ekstra batteri på Ebay og så at prisene var råbillige, for billige til å være sant med priser mellom 60-100 kr. Har dere noen erfaringer med å kjøpte batterier på Ebay? Hvilke selgere/butikker er til å stole på?

 

jeg kjøpte et superbillgt batteri til min D50 for ca 1år siden.

det funker ikke i min D300.

Jeg vil ikke anbefale tredjeparts-merker.

Men finner du original batterier er det bare å kjøpe.

 

Det sikreste er å kjøpe i norge, da får du bedre garanti vilkår hvis batterit slutter å fungere eller om der ødelegger kameraet.

 

Oddgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...