Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc crasher ujevnt


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan hjelpe meg her..

 

Har en pc som crasher iblant men klarer ikke helt å finne årsaken til det. Har følgende maskinvare:

 

Intel core 2 duo E6300 (m/ northq siberian tiger vannkjøling)

Asus p5b "vanilla" (p965)

Corsair pc6400 ram

Ati 2900xt skjermkort (med en bedre kjøler fra zalman)

Hiper Type R 580w strømforsyning

Seagate 320g harddisk

Maxtor 320g harddisk

WD 250g harddisk

Soundblaster Audigy lydkort

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør vel forsåvidt ikke noe spesielt, det kan egentlig skje når som helst.. for noen timer siden slo jeg den på og da kom jeg til innloggingen i windows, da stoppet det å respondere, og for noen øyeblikk siden stoppet det rett etter jeg var logget inn og åpnet firefox..

 

Har nettopp dratt kablene ut av 2 harddisker og latt kun hoveddisken stå i, nå ser det ut som det fungerer så da sitter jeg igjen med 2 muligheter

 

1. det er strømforsyningen som leverer for lite strøm

2. det er harddiskene det er noe gale med

 

høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Det først jeg tenker er PSU - Hiper 580w var det mye feil med... søk litt på forumet så tror jeg du finner en egen tråd om den.

 

Det er det jeg og tenker.. Nå har jeg imidlertid satt i en av diskene og det set ut til å fungere greit med 2 disker tilkoblet.. Det kan jo selvfølgelig være PSU allikevel, at den leverer for lite strøm, tenker da i hovedsak på 2900xt kortet som er et effektmonster i seg selv men, har ikke et skjermkort som jeg kan teste den teorien med.

 

Det kan og være cpu som synger på siste verset, har googlet litt og funnet ut at en defekt cpu kan føre til tilfeldige crash. Hadde jeg hatt erstatningsdeler så hadde det vært enklere å finne ut av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...