lonoy Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Jeg har et problem med at lyden hakker ved diskaktivitet på en bestemt disk, selv ved lav aktivitet. Ved f.eks. kopiering av filer til/fra hvilken som helst partisjon på denne disken hakker lyden. Ved kopiering mellom andre disker oppstår ikke problemet. Jeg bruker WinAmp med default innstillinger, men har også prøvd VLC og MS Mediaplayer. Lyddriverne er oppdaterte (mai 2009 fra RealTek). Jeg har kjørt error sjekking på disken, og jeg har også kjørt programmet HDD health, men alt synes å være i orden med disken. Problemet oppsto ved overgang til ny PC, hvor jeg overførte de gamle hard diskene. Problemdisken er en av de gamle diskene. Jeg har 3GB RAM. Noen som har forslag til løsning?
Qman321 Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg har et problem med at lyden hakker ved diskaktivitet på en bestemt disk, selv ved lav aktivitet. Ved f.eks. kopiering av filer til/fra hvilken som helst partisjon på denne disken hakker lyden. Ved kopiering mellom andre disker oppstår ikke problemet. Jeg bruker WinAmp med default innstillinger, men har også prøvd VLC og MS Mediaplayer. Lyddriverne er oppdaterte (mai 2009 fra RealTek). Jeg har kjørt error sjekking på disken, og jeg har også kjørt programmet HDD health, men alt synes å være i orden med disken. Problemet oppsto ved overgang til ny PC, hvor jeg overførte de gamle hard diskene. Problemdisken er en av de gamle diskene. Jeg har 3GB RAM. Noen som har forslag til løsning? Ville tatt en backup asap, sånn i tilfelle det kommer en krasj i nærmeste framtid. Kan jo være armen til lesehodet eller noe annet mekanisk som holder på å tar kvelden. Q. Sorry, overså at det var høytalerlyd du snakket om, trodde det ar tikking fra disken.. Endret 2. august 2009 av Qman321
Stigma Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Dette høres mest ut som et hovedkort problem egentlig. Noen hovedkort har hatt problemer med at det interne lydkortet kan begynne å tulle når intern trafikk går over visse grenser. Hvis det er bare en spesifikk disk det skjer med så ville jeg i første omgang prøvd å koble den til et annet uttak på hovedkortet om du har flere ledige. Ellers bør du sjekke et forum som gjelder det spesielle hovedkortet og se om dette er et spesifikt kjennt problem som det kanskje finnes en patch for. -Stigma
geil Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Ville sett på å bytte ut disken. Har tilsvarende problem selv. Opplevde systemkrasj ved moderat til intensiv diskaktivitet, uten å finne en eneste feil på diskene. Kjøpte nye disker, men beholdt de gamle som en sorts oppbevaring av skrot jeg sjelden bruker. Lesing fra og skriving til de gamle diskene er tregt og innimellom henger systemet ved aktivitet på dem, men de rapporteres å være i god helse av all programvare. Noen med bedre kjennskap til hvordan feilkontrolleringsprogramvare fungerer kan sikkert forklare hvorfor det er slik, men av egen erfaring vil jeg altså anbefale å bytte ut diskene, i alle fall om du har noe du for all del ikke vil miste på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå