Gå til innhold

Gaming Stasjonær - kr 6000 (maks 8k)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God dag!

Jeg er på jakt etter en ny gaming PC til rundt 6000 kr (maks 8000, men helst under). PCn skal være stillegående, men samtidig skal komponentene være godt avkjølt. (Avkjølt > Stille)

Kjøp av kabinett, vifter og vannavkjøling og andre "ekstra deler" som bidrar til å holde PCn på en god temperatur skal helst inkluderes i den satte prisen. Tastatur, mus, OS og høytalere har jeg, så det trengs ikke.

Maskinen skal ikke overklokkes og om den er Intel eller AMD basert er et fett, så lenge PCn er det beste dere får ut av den satte prislappen.

Jeg setter sammen PCn selv.

Takk på forhånd!

Endret av FrederikX
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan starte med å ta en titt her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97263

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104203

Legg til <<500>> kroner for en god og stillegående kjøler. AC Freezer Xtreme Rev 2 for å nevne et eksempel. Jeg har selv ved flere anledninger brukt Kjølere fra Arctic Cooling, og har enda ikke blitt skuffet. Fornuftig pris, stillegående og god kjøling.

Du kan også fra Amentio bytte Antec Sonata III med Sonata Elite + Arctic Cooling Fusion 550

Du har også Arctic Cooling Silentum Eco kabinettene.

Endret av Svenni212000
Skrevet (endret)

@ OaoaO: PCn skal brukes til spilling. Spill som Gothic 3, Battlefield 2 osv, GTA 4. Egentlig alt som maskinen klarer. ;)

@Svenni212000: Takk skal du ha! Jeg har kikka en del på "The Conquerer" faktiskt :). Hvis du kunne vært så snill og svart på tre spørsmål:

- Den AC Freezer Xtreme Rev 2, burde jeg ta den eller har du noen andre forslag?

- Hvor bra kan denne maskinen kjøre f.eks spill som GTA 4, Gothic 3 og Crysis?

- Er det stor forskjell på Antec III med 500W strømforsyninga og Sonata Elite + Artic Cooling Fusion 550? Amentio har ikke Sonata Elite på lager.

Takk på forhånd! ;)

Endret av FrederikX
Skrevet

- Jeg har mange andre forslag til CPU kjølere. Men tror ikke du vil finne noe bedre til den prisen. Når det er sagt, så kan den ikke måle seg med kjølere fra til eksempel Noctua og Thermalright. Disse kjølerene koster dog det dobbelte. AC Freezer Xtreme Rev 2 vil dog slå kjølere i samme prisklasse, særlig på støynivå.

Legger til et lite screenshot for sammenligning:

NB: Dette er fra Freezer XTREME, antar Freezer XTREME Rev.2 gir litt bedre resultater.

Kilde: http://www.tweaktown.com/reviews/1614/arct...oler/index.html

1940312_Snap_2009.08.02_18.36.18.jpg

- Det spørs hvor kresen du er og hva slags skjerm du har. Den vil vell kjøre spillene med OK kvalitet, men ikke forvent å kunne kjøre dem med 2560x1600 oppløsning med 16xAA og very high game settings. Er litt vanskelig å sammenligne.. Crysis på 1680x1024 med super high quality vil kjøre på 35-40fps. Sett ned til high setting, så kan det tenkes du vil kjøre det greit med 1680x1050/1920x1080 oppløsning. 1680x1050/1920x1080 er om jeg ikke tar feil vanlig oppløsning for 22-24 tommers skjermer.

Det må også nevnes at både Phenom II X3 720 Black Edition og Vapor-X skjermkortet ofte får skryt for å være både gode og enkle å overklokke. Gi den litt mer "kick" så kan det godt tenkes du får 5-10fps mer under spilling. Til eksempel vil du få opp Vapor-X skjermkortet fra 750/900MHz til omtrent 800/1000 bare ved å bruke ATI Overdrive som følger med skjermkort driveren. Ved å bruke litt bedre programvare, kan du øke dette ytterligere.

- Sonata Elite har bedre støydemping og Fusion 550 er litt kraftigere strømforsyning. Det er i basik den største forskjellen. Sitter nå selv her med Sonata III kabinett, og ved load gir strømforsyningen i fra seg litt høyfrekvent lyd. Om det skal nevnes, så har jeg komponenter i den lave delen av skalaen. Athlon 64 X2 4400 og Radeon HD 3600 for å gi deg et pekepinn. Phenom II X3 720 Black Edition og HD 4870 vil nok kreve litt mer "juice" så 500W Earth watt PSUen som følger med Sonata II, vil nok få kjørt seg.

Du har også følgende deler som skal være støysvakt og passer gdot sammen:

Kabinett -- PSU -- CPU Kjøler

For litt mer kjøling, kna du legge til 4-In-3 HDD Module

Skrevet

Toppers svar! Takk!

Kjempeflott :). Er bare en ting til jeg lurer på.

Sonata Elite kabinettet er ikke på lager hos Armentio, så vet du om noen andre som har samme design og oppfyller kravene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...