Gå til innhold

Bytte operativsystem på mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å bytte operativsystem på en mobiltelefon? Har lyst på en Samsung s8000 Jet, og anmeldelsene er generelt veldig positive til mobilen bortsett fra operativsystemet, derfor hadde det vært fint med muligheten for å bytte, til f.eks Android eller lignende. Har pr i dag en Nokia E66 som jeg er misfornøyd med. Går det an å bytte operativsystem på den også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å bytte operativsystem på en mobiltelefon? Har lyst på en Samsung s8000 Jet, og anmeldelsene er generelt veldig positive til mobilen bortsett fra operativsystemet, derfor hadde det vært fint med muligheten for å bytte, til f.eks Android eller lignende. Har pr i dag en Nokia E66 som jeg er misfornøyd med. Går det an å bytte operativsystem på den også?

 

Husk at mobiltelefoner generelt ikke er som PCer med standardisert maskinvare og flust med drivere.

 

Jeg er dessverre redd for at det er liten sjanse for E66-en din. For det første er vel ikke dette en touch telefon, for det andre tviler jeg litt på maskinvaren i den. I og med at Android er åpen kildekode, kunne kan sikkert portet en versjon av Android til den, men dette ville være en jobb uten like. Mesteparten av maskinvaren ville det etter alt å dømme ikke finnes drivere til.

 

Det er folk som jobber med å porte Android til andre touch telefoner - mye av HTCs slagere, men sist ut er også Omnia. Dessverre går dette arbeidet veldig tregt, og den eneste telefonen man har hatt skikkelig suksess med er US versjonen av Touch. Vil du ha Android er det nok bare å enten kjøpe en av de som finnes, eller smøre seg med tolmodighet. Jeg har på følelsen av Android vil få mange telefoner i året som kommer.

 

//T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...