Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten flytter utenlands


Gjest Stella9

Anbefalte innlegg

Gjest Stella9

Til sommeren har kjæresten min planer om å flytte til Los Angeles for å studere eller jobbe. Dette er noe han har veldig lyst til, og jeg støtter han. Men inni meg føler jeg meg så trist. Jeg vil ikke selfølgelig ikke ødelegge drømmene hans, men jeg vet med hundre prosent sikkerthet at jeg ikke er et distanseforholdmenneske. Har prøvd det før, og det har ikke funket. Og dette er snakk om Los Angeles som er så himla langt unna. Jeg vet at forholdet vårt ikke overlever at han er der borte i flere år. Har sagt til han at jeg syns det er flott at han skal gjøre noe han har lyst til. Men burde jeg fortelle han at jeg ikke vil at han skal dra? Eller er det bare slemt? Hvordan ville dere reagert på dette? Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til sommeren har kjæresten min planer om å flytte til Los Angeles for å studere eller jobbe. Dette er noe han har veldig lyst til, og jeg støtter han. Men inni meg føler jeg meg så trist. Jeg vil ikke selfølgelig ikke ødelegge drømmene hans, men jeg vet med hundre prosent sikkerthet at jeg ikke er et distanseforholdmenneske. Har prøvd det før, og det har ikke funket. Og dette er snakk om Los Angeles som er så himla langt unna. Jeg vet at forholdet vårt ikke overlever at han er der borte i flere år. Har sagt til han at jeg syns det er flott at han skal gjøre noe han har lyst til. Men burde jeg fortelle han at jeg ikke vil at han skal dra? Eller er det bare slemt? Hvordan ville dere reagert på dette? Noen som har noen erfaringer?

 

Nei, har desverre ikke noe erfaring, men snakk med han om det å ha et ordnet forhold/åpent forhold, hvor dere begge har lov til å drive på hver til sitt med andre mens dere er borte fra hverandre, om det viser seg at dere fremdeles liker hverandre når han kommer tilbake så fortsett. Ettersom du sier du ikke er noe distansemenneske så burde du gjøre noe enn å bare la han dra uvitende om det. Ikke si at du ikke vil han skal dra, men si heller at du vil ha et åpent forhold eller noe. ;)

 

Good Luck, girl ;)

Lenke til kommentar
Gjest outlander

Jeg ville sagt det som det er. Jeg tror det beste man kan gjøre er å ta et valg utifra å ha mest mulig informasjon tilgjengelig.

Jeg dro selv avgårde til et annet kontinent når jeg var involvert i et forhold og vi hadde begge tro på at det kunne fungere. Etter en stund viste det seg uansett at det ble for vanskelig å opprettholde. Det var veldig tungt å bryte forholdet, men i etterkant forsto man jo at det var egentlig det aller beste som kunne ha skjedd.

I den alderen/situasjonen er det altfor mye som foregår og man faller lett ut i både det ene og det andre. En stor del av en slik livssituasjon som kjæresten din er på vei inn i vil bestå av å treffe nye mennesker. Jeg synes rett og slett det ikke vil være rettferdig ovenfor deg heller å være i en slik situasjon.

 

For å si det rett ut så støtter jeg altså antagelsen din om et at slikt forhold ikke vil kunne overleve flere år. Kjæresten din bør ta et valg om han vil bli her i Norge eller søke lykken ute i den store verden. (Ikke for å låte usensitiv, men jeg ville helt klart anbefalt kjæresten din å dra ut i verden. Det vil gi en massiv påvirkning på livet med uforglemmelige minner.) Og det at man drar fra hverandre i noen år er heller ikke noen garanti for at man ikke kan finne hverandre igjen senere. Om dere fortsatt føler det samme etter å ha modnet i noen år kan det være en svært god ting.

 

Uansett, lykke til og håper dere finner ut av tingene til begges beste.

Lenke til kommentar

Har vore i ein lignade situasjon.. Var sammen med ei jente som sida hun var liten hadde hun drømt om å reise til USA / LOS ANGELES/ CALI ..! Vi blei i lag i fjor og ho har fortalt meg at ho hadde søkt om å gå skole der før hun traff meg, men det mangla noen papir so det blei ikke noe alikavel noe som jeg var veldig takknemlig for.. HAdde hun fått reist dit hadde ikke jeg fått mulighet til å bli kjent med ei som er so fantastisk jente og seinare blitt sammen med.. Etter noen månader vi blei sammen, fortalte hun alt om det og jeg har sagt til henne hva jeg syntes om det og sånn. Men, etter et år vi blei sammen so hadde hun tenkt om å reise dit igjen for å studere.. Hun har plana at hun skal berre bli ferdig med vidaregåande so skal hun prøve å søke å reise til USA igjen. Jeg har sagt til hun hva jeg mener om det at jeg vil ikke hun skal dra til ein plass som er so langt, fordi at jeg klarer ikke uten ho 1 sekund og 1-2 dagar vi ikke har vore med kvarandre so følest det som evighet jeg ikke har vore me ho og savner ho ganske so fort! Jeg veit at jeg virka litt egoistisk, men jeg synest at det er veldig vanskelig med avstandforhold, spesiell når du er so veldig forelska i den personen.. Med tanken på at han/ho er so langt frå deg og du lengter han/hun noe sinnsjukt men ikke kan få vere med han/hun so trur jeg ville blitt gal:! Og tenk dei gongane du vil klemme den person og du er trist og du trenge en som skal vere der med deg i nærheten so veit du at du ikke kan gjøre det pga den personen er milevis langt unna frå deg, det vil ta knekken på deg!

 

DU må ikke holde inni deg hva du eigentlig føler eller mener om det og seinare angrar deg.. Planlegg ein dag/kveld der dere kan snakke sammen nøye om ting du vil fortelle han og hva du har på hjertet.. For det er eigentlig 2 alternativer på ein slik situasjon.. Vis du virkelig elsker den person med heile ditt hjerte so oppfyller du drømmene hans sammen med deg, altså dra med han dit han vil og har drømt om og leve lykkelig sammen.. Eller å tenke på hva som er best for han og få vere igjen og la han oppfylle sin drøm aleine, men då sitter du aleine med so tungt følelse og kanskje angrelse til slutt.. Jeg mener ikke at det ikke kommer til å funke med avstandforhold, men det er ganske sjeldant! Begge må jobbe hardt med det og vere trofast til kvarandre heile veien og gå gjennom alle prøvene som vil komme.. Jeg syns ikke at det er slemt vis du forteller han at du ikke vil han skal dra.. Det er heller slemt vis du lyger for deg selv og følelsene dine og seinare har du so mykje angrelse og du sei til deg sjølv at du skulle gjort det og det, vis du forstår hva jeg mener.. SO, følg hjertet ditt og følelsene dine foran det du vil er mitt beste råd til deg...

Lenke til kommentar

Gaaad, rart det ble slutt ja..

 

Dere burde ta en prat før han drar, om hvordan dere skal forholde dere til det dere har sammen. Om dere skal satse på langdistanseforhold, åpent forhold, eller gjøre det slutt. Det er jo en mulighet til å finne tilbake til hverandre når han kommer hjem igjen, om ikke annet. Hvis jeg var deg ville jeg ikke vært for tydelig om at du virkelig ikke vil han skal dra. Vil tro det kan skape skyldfølelse og tvil, og det er det siste en person vil ha; valget mellom et forhold med noen man liker veldig godt, og det å følge sine egne drømmer. Synes det er flott at du støtter han :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...