rondung Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Hei. Har en Benq T241WA-skjerm og den har fungert utmerket over lang tid. Kjører windows XP. Plutselig har skjermen begynt å slå seg av helt uten forvarsel. Noen ganger etter kort tid, andre ganger kan den fungere lenge før den plutselig finner ut at den ikke orker mere. Har skjekket innstillingene og ingen power-begrensinger er huket av. Har kjørt programmet reg-tool for å evt. rydde opp i systemet, men problemet er det samme. Etter re-boot fungerer den igjen? Noen som har forslag?
-Perry- Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Du har ikke stilt oppløsningen høyere enn skjermen klarer?
rondung Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Skrevet 30. juli 2009 Du har ikke stilt oppløsningen høyere enn skjermen klarer? Den er satt til 1920x1080 og der har den alltid stått?
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hvordan vet du at det ikke er skjermkortet som kutter signalet til skjermen? (Mao at problemet ligger i skjermkortet) Endret 31. juli 2009 av fenderebest
rondung Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Skrevet 31. juli 2009 Hvordan vet du at det ikke er skjermkortet som kutter signalet til skjermen?(Mao at problemet ligger i skjermkortet) Nei, det vet jeg ikke?! Hva mener du i så fall kan være feil? Fysisk feil på kortet, eller med innstillinger??? Som sagt, ingen endringer har blitt gjort og skjermen har jeg brukt i mange mnd.
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg vil tro bare en fysisk feil vil kutte signalet til skjermen, feks ved at skjermkortet overopphettes eller andre ting. Du kan jo prøve med en annen skjerm (eller skjermkort) og se om problemet gjentar seg.
Croome Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Jeg vil tro bare en fysisk feil vil kutte signalet til skjermen, feks ved at skjermkortet overopphettes eller andre ting. Du kan jo prøve med en annen skjerm (eller skjermkort) og se om problemet gjentar seg. Støtter den
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. juli 2009 Skrevet 31. juli 2009 Du kan jo prøve med en annen skjerm (eller skjermkort) og se om problemet gjentar seg. Jepp. (Tips: Sjekk skjermkortet for støv)
rondung Skrevet 2. august 2009 Forfatter Skrevet 2. august 2009 Du kan jo prøve med en annen skjerm (eller skjermkort) og se om problemet gjentar seg. Jepp. (Tips: Sjekk skjermkortet for støv) Det var IKKE feil med skjermen. Har prøvd annen skjerm og samme feil oppsto. Har åpnet kabinettet og der var det myyye støv, ja. Det lå som en matte over alle kort og kabler. Har støvsuget maskinen skikkelig og nå er alt heeeelt perfekt. Takk til alle som kom med tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå