Gå til innhold

Er dette ripoff fra Expert som vanlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sempron prosessoren er "low-end", en kjerne prosessor som stiller på noenlunde samme nivå som Intel Celeron.

 

Skjermminnet er forøvrig delt og trekkes direkte fra intern minnet (RAM) - også ett kostnadssparende trekk ved å slippe dedikert minne til skjermkort ( grafikkytelsen vil naturlig nok ikke være noe å hoppe i taket over )

 

Forøvrig grei harddisk og tilstrekkelig med minne til maskinens bruksområde som i hovedsak vil være kontor eller svært lett spilling.

 

Personlig ville jeg gått for en litt dyrere maskin med AMD64 eller Intel Core2 Duo prosessor som stiller en del sterke enn den noe utdaterte Sempron. Hadde også prøvd å sikre meg en maskin som omfattes av oppdateringsordningen fra Vista til Windows 7 - da førstnevnte er temmelig ubrukelig

 

edit: Kan forøvrig anbefale denne som vil gi deg svært mye for pengene, selv om den koster 2000,- mer. Dersom du ønsker å ligge på noenlunde samme prisnivå som den du viser til, vil denne Compaq maskinen stille noe sterke rent ytelsesmessig ( Intel CPU, noe bedre grafikkontroller ) i tillegg til at den med Vista Home Premium ( ikke basic ) omfattes av oppgraderingsprogrammet til Windows 7.

 

edit2: PS.no har 1000,- i rabatt på 5737z denne uken!

Endret av Star
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg den maskinen idag du prater om og jeg er hvertfall storfornøyd.

Hvertfall for den prisen.

Nå driver ikke jeg å spiller noe så jeg bruker denne pcen bare til internett og små ting og hverfall hittil er jeg som sakt storfornøyd :)

 

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...