Gå til innhold

Blekkpriser, er uoriginalt blekk verdt det?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Canon Pixma MP620 (tar gjerne mot andre anbefalinger). Ser at blekk er temmelig dyrt. Hvilke erfaringer har dere med uoriginalt blekk? Blir utskriftene greie nok? Tenker både til hverdagsutskrifter (kladder) og foto. Noen tips til bra plasser å bestille blekk og papir fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skriv inn din blekktype (f.eks: Canon CLI-8BK) her så får du nok noen alternativ...

Svært dårlig valg...

 

Billigste butikk med originalvare (Pixmania) skal ha 102 kr + 119 i frakt.

Teknikmagasinet sier i teksten at de selges for 99 kr, men bildet viser uekte vare..

 

I min forrige link (som ikke dukker opp i "prisguiden") koster patronen 99,23 NOK + kun 6 kroner i frakt!

Lenke til kommentar

 

Bare vær obs på at shopping4net er en svensk butikk og handler du over 200,- kan det vanke tollklareringsutgifter og irriterende liggetid på toll-lager i tillegg...

 

Jeg har også handlet mye blekk på www.deal.no (de har vært billigst på mine patroner flere ganger)

Lenke til kommentar

 

Bare vær obs på at shopping4net er en svensk butikk og handler du over 200,- kan det vanke tollklareringsutgifter og irriterende liggetid på toll-lager i tillegg...

 

Jeg har også handlet mye blekk på www.deal.no (de har vært billigst på mine patroner flere ganger)

Shopping4net splitter alltid blekk sendingene i brev som inneholder varer for mindre enn 200 kroner uten at vi som kunder blir belastet ekstra porto. Prisene er inkludert moms.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fikk pakken fra Shopping4Net i dag, temmelig fornøyd med leveringstid (tror jeg bestilte på fredag)! Har ikke testet patronene, men så lenge jeg ikke har blitt lurt (og det satser vi på jeg ikke har), kan jeg anbefale Shopping4Net. Reagerte forøvrig på at de ville ha fødselsnummer, og krevde kjønn i registreringen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

Hadde vært interessant om du kunne underbygge påstandene dine angående dette. Det er jo en kjent sak at produsentene utvikler blekk og papir basert på en type printer, og at konsistens på blekket veldig ofte er annerledes fra orginalt til 3dje part. Dyser etc er laget for å takle en type blekk og avvik fra konsistens og kjemisk oppbygning gir som regel både dårlige bilder pga skriveren ikke skriver "riktig", og at papiret virker aller best med orginalt blekk. Det er det samme som om du prøver å bruke 3djeparts papir på en printer, det kan fungere i en del tilfeller, og i andre tilfeller er det ubrukelig..

 

Når man snakker lysekthet (falming), vannfasthet (som noen produsenter reklamerer med) og ikke minst "levetid" generelt på utskriftene, så vil jeg garantere deg at de blir betraktelig dårligere med ett 3djeparts blekk enn med de orginale. I tillegg har du det med garantien som ble nevnt over her også. De fleste produsenter nekter å reparere printeren hvis de oppdager at det er brukt uorginalt blekk, og det er en ganske enkel sak å se i mange tilfeller...

 

Mvh

Totto

Endret av KVTL
Fjernet sitering av slettet innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...