Gå til innhold

TV kort med Dekoder?


Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden UPC kabel TV og dekoder og hele pakken, det jeg lurte på er det noe grafikk kort der ute som har TV inn og eventuelt innebygd dekoder?

 

Noen ganger kunne jeg godt tenke meg å se på "TV" på datamaskinen. Det som er problemet med UPC dekoder er at man må bruke fjærn kontroll for å se på kanalene.

 

Er det noen som vet om det finnes grafikk kort som har TV inn og egen dekoder, eventuelt software dekoder, slik at jeg kan se på "TV" uten å måtte bruke dekoderen jeg har allerede, litt kjedelig når kona vil se på filmene sine og jeg vil se på Discovery...

 

alt mottas med takk, også linker til eventuelt software dekoder(?)

 

Frankey

Kristiansand

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Ati All-in-Wonder Radeon. Det har vanlig koaksial antenneinngang. Når man setter opp TV-en der for man spørsmål om man har antenne eller kabel, samt hvilket land man er i. Jeg har aldri brukt det på noe annet enn antenne, men siden kabel er en mulighet her, burde det jo kunne tune fra iallfall de vanligste kabelformatene. Du burde sende et spørsmål til Ati's tekniske support og spørre om All-in-Wonder-korta deres støtter kabeltypen du har. Forøvrig er det et veldig bra kort, og jeg er storfornøyd selv med den litt høye prisen (i forhold til andre TV-kort iallfall, men så er jo dette et komplett kort også, da - 2D, 3D, DVD, video inn/ut og alt som kan tenkes).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 08:51, EivindO skrev:

vil bare tilføye noe rolfhansen's innlegg.

Pinnacle PC SAT TV er et kort med dekoder, du kan visst bare koble tallerkenen rett på kortet og ta inn flere hundre kanaler, prislappen på denne er rundt 2k lapper, i tillegg har den kvalitets mpeg-2 opptaksfunksjon.


Eivind O.


 

Synd at Pinnacle PC SAT TV ikke har kortplasser

slik at man kan ta inn viasat eller canal digital :sad:(

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 10:59, Hondaen skrev:

[

Synd at Pinnacle PC SAT TV ikke har kortplasser

slik at man kan ta inn viasat eller canal digital :sad:(


 

Kan ein ikkje bruke datakrafta i maskina til å dekryptere slike signal då? Viss ein har dekrypteringsnøkkelen så burde det jo gå. Problemet er vel å få tak i denne, sidan den blir endra ganske ofte etter det eg har høyrt. Men, det finst sikkert stadar på internett...

Men, mulig eg er langt ut på jordet her :smile:

 

 

per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...