Gå til innhold

[Løst]Newbie spm, kom inn på router og aksesspunkt


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en laptop med vista. Skulle vært "inne" i aksesspunkt Cnet cwa-854 for gjort noen innstillinger, men kommer ikke "inn". Kjører ipconfig i cmd og da kommer bare denne opp 169.254.185.157 samme skjer når jeg prøver en router en belking 54g. Noen tips til hva jeg må gjøre, fram med teskjene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den adressen der er mest sannsynlig windows adresse og ikke en adresse tildelt fra ruter. Dette skjer når en ikke har forbindelse fra maskinen.

 

Du må være koblet til, enten trådløst eller kablet til ruteren, så kan du gjøre som posten over sier, altså sjekke standard gateway fra ipconfig kommando.

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

Er vel der problemet er da jeg ikke får kontakt med de.. Får ikke opp noe ip adresse av hverken aksesspunkt eller router. Har prøvd å resette dem (hold inne med strøm i, ta ut strøm, sette strøm i ?) Har også prøvd å bare skriv inn ip adressa under på et av aksesspunkta 192.168.1.253 uten hell. alt har skjedd kablet

Lenke til kommentar
Er vel der problemet er da jeg ikke får kontakt med de.. Får ikke opp noe ip adresse av hverken aksesspunkt eller router. Har prøvd å resette dem (hold inne med strøm i, ta ut strøm, sette strøm i ?) Har også prøvd å bare skriv inn ip adressa under på et av aksesspunkta 192.168.1.253 uten hell. alt har skjedd kablet

 

Hmmm...

 

Har du en annen laptop/pc å prøve med?

 

sjekk at ikke nettverkskortet er slått av. slå av brannmuren mens du holder på.

 

dobbelsjekk at du har resatt ruteren riktig, jeg kjenner ikke den type ruter men vil tro at det står beskrevet i manualen.

 

et aksesspunkt i seg selv kan ikke gi den en ip-adresse sålenge du er koblet til den med kabel. den skal få adresse fra ruteren. og da antar jeg at du har både ruter og ap som 2 bokser.

 

begyn med ruter resetting og sjekk at du får adresse fra den, sett en rett kabel fra lan på ruten til din laptop. krysset kabel vil ikke fungere.

 

lykke til.

Lenke til kommentar

adresser so begynner på 169 betyr at du ikke faktisk har fått tildelt nor IPadresse til nettverkskortet ditt - og da kan du heler ikke bruke nettet. Dette må du rette før du kan få noe kontakt.

 

Siden du får samme feil på to rutere er det nok noe på nettverkskortet ditt. Annbefaler å reintsallere nettverkskortdriverene dine. For de mest brukt nettverkskortene vil windows automatisk reinstallere dem for deg om du bare fjerner kortet fra device manager, men for noen kan du måtte trenge å manuellt installere dem. I så tilfelle finner du som regel drivere på CDen som fulgte med hovedkortet (gitt at det er et integrert hovedkort, og ikke et standalone kort)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...