Gå til innhold

Bergen Ink Senter


Anbefalte innlegg

post-197626-1248829378_thumb.jpgpost-197626-1248829417_thumb.jpgpost-133-1098993259_thumb.jpgpost-197626-1248829493_thumb.jpgJeg viser til innlegene fra PSILOCYBE, hvor han snakker om Bergen Ink Senter og Pablo Chavez, på en kritisk og sleip måte.... Jeg regner at når dette er en diskusjon forum skal de fakta som blir lagd inn være sanne; og derfor synnes det er litt syn når Psilocybe ikke forteller helle sannhet....

 

For det første: Bergen Ink Senter har ikke åpnet ennå, så det er vel litt tydelig å begynne å legge kritikk på hvordan det skal drive sin butikk. Jeg synes selv det er bra med flere tattoo studioer i Bergen, det vil være positiv for oss kunder å ha flere steder å velge ut i fra teknikk, ventetid og ikke minst pris!!!!!. Så lenge det er bra kvalitet på arbeid og alle helse/renhold rutiner er holdt på en ansvarlige måte, så er bare velkommen til Bergen.

 

Når det gjelder han Pablo fyren så hold han i Bergen i 1999 - 2002 i Bergen på Tattoo Adicction, Dette er 6 år siden, og ikke 4 år siden. Hos han jobbet en periode også en engelsk dame som fikk faktisk sparken derifra pga. dårlig arbeid....noe som Pablo måtte fikse i ettertid.

 

Det bildene som Psicocybe har lagdt ut er noe av det første jobbene til Pablo fra 1998 - 9 ( 10 år siden!!!) . Pablo har siden den tid vunnet 3 premier i Tattoo conventions i Syd America, hvor han har vært i de siste 7 årene. Om han kan tatovera sånn som han gjørt det her, så vil jeg gjerne lære dette, og kankje noen andre har noe å lære, siden i Bergen jeg ser det samme jeg har sett i de siste 10 årene... Den eneste ekte tattoo studio som blir bedre med årene er Thomas og Co. på Lets Buzz. Resten har sluttet med utviklingsprosses for lenge siden ( noe som trenger ikke å være negativ ), og det er problemet som skjer når den som står bakk tatoomaskinen har ingen kunstneriske bakkgrunn eller EGEN kreativitet til å designe ting..... Hos Pablo jeg ser en fint utvikling, og hans siste arbeider er virkelig verdt en lære.

 

Psicosybe er ingen tattoo artist, eller artist , eller noe, så jeg forstår ikke hvordan du kan gå rund og anbefale folk når du ikke kan tegne en gang....Hadde han i det minste hatt noe kunnskap om estetikk og kjønnhet, ville jeg kankje vurdere å høre på hans menning på sin "offisiell" ( hehehehee.... selvnevnt, p***isk) piercing og tattoo forum...

 

Bare en tips fra meg, lurer du på noe on tatovering snakk med tatovør eller med noen fra Norsk Tattoo Forenning ,

og skal dere vurdere en studio eller tattoo artist, så gjør det gjennom å besøke den og se på portefolio til artisten, eller hjemme siden deres. Her er hjemmesiden til Bergen Ink [email protected] .Se det selv og vurderd det etterpå.

post-197626-1248829470_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psicosybe er ingen tattoo artist, eller artist , eller noe, så jeg forstår ikke hvordan du kan gå rund og anbefale folk når du ikke kan tegne en gang....Hadde han i det minste hatt noe kunnskap om estetikk og kjønnhet, ville jeg kankje vurdere å høre på hans menning på sin "offisiell" ( hehehehee.... selvnevnt, p***isk) piercing og tattoo forum...

 

Skal du trekke det strået der må du legge ut hva din egen ekspertvurdering er basert på. Er du en kunster? Kan du tegne? I såfall, kan vi se noe av det du har laget så vi kan vurdere om du bare er full av sprøyt eller ei?

Lenke til kommentar

Hei, og velkommen skal du være til forumet. Jeg antar du er daglig leder for Bergen Ink, basert på nyopprettet bruker, ett innlegg, samme skrivemåte/skrivefeil som på Facebook-gruppen og inngående kjennskap til Pablo. Det er mulig jeg tar grundig feil, og i så tilfelle beklager jeg.

 

Jeg viser til innlegene fra PSILOCYBE, hvor han snakker om Bergen Ink Senter og Pablo Chavez, på en kritisk og sleip måte.... Jeg regner at når dette er en diskusjon forum skal de fakta som blir lagd inn være sanne; og derfor synnes det er litt syn når Psilocybe ikke forteller helle sannhet....

 

For det første: Bergen Ink Senter har ikke åpnet ennå, så det er vel litt tydelig å begynne å legge kritikk på hvordan det skal drive sin butikk. Jeg synes selv det er bra med flere tattoo studioer i Bergen, det vil være positiv for oss kunder å ha flere steder å velge ut i fra teknikk, ventetid og ikke minst pris!!!!!. Så lenge det er bra kvalitet på arbeid og alle helse/renhold rutiner er holdt på en ansvarlige måte, så er bare velkommen til Bergen.

 

Når det gjelder han Pablo fyren så hold han i Bergen i 1999 - 2002 i Bergen på Tattoo Adicction, Dette er 6 år siden, og ikke 4 år siden. Hos han jobbet en periode også en engelsk dame som fikk faktisk sparken derifra pga. dårlig arbeid....noe som Pablo måtte fikse i ettertid.

 

Det beste hadde om vært om du skrev i tråden hvor vi diskuterer kroppskunst på en generell basis, da folk som frekventerer tråden gjerne vet hvilke innlegg du refererer til. For de som ikke vet, innleggene er her og her. Her blir det spurt om noen kjenner til Bergen Ink, hvor jeg ser navnet Pablo sammen med "Tattoo Addiction" (eller Adiction som det stod på vinduet den gang da), og jeg svarer at, joda, jeg har kjennskap til tatovøren. Jeg skriver også at jeg ikke er 110% sikker, så om årstallene mine ("4-5 år siden") ikke samsvarer med dine (6 år siden) er det virkelig ikke noe å gjøre et poeng av. Det er også mulig at studioet holdt det gående lengre enn jeg oppgav, men studioet var i det store og det hele det man kan kalle en døgnflue.

 

Resten av det jeg skriver er mine personlige erfaringer. Jeg jobbet på et tatoverings- og piercingstudio som lå (og fortsatt ligger) et par hundre meter unna. På denne tiden var det, iallefall som folk flest visste om, tre studioer som drev med tatovering i Bergen by. Det var Let's Buzz (ved bystasjonen), Leading Light i gågaten og Absolutt/Au! ved nøstet/bak teateret. Alle studioene hadde (og har fortsatt) en 18-årsgrense på tatovering. Da "Tattoo Adiction" startet opp, fikk vi en haug med sinte foreldre på både telefon og innom i studioet. Alle var sinte fordi "studioet i nærheten av teateret" hadde tatovert ungene deres, og de var gjerne 15-16 år gamle. I og med at jeg satt i resepsjonen, var det jeg som måtte roe dem ned og forklare at dette var ikke vårt arbeid.

 

Derfor skriver jeg også at "aldersgrenser ikke var så nøye", og det kan jeg gjerne utbrodere litt. Min personlige mening er at tatovører som jobber på barn, burde vært kastet på sjøen. 18 år er den gjengse aldersgrensen i det ganske inn- og utland, og dette har mye med at 18 år er myndighetsalderen. Når man fyller 18 år, er man per definisjon voksen og ansvarlig. En femtenåring er, verken i teori eller praksis, noen av disse. En femtenåring er en kvisete og hormonell klump med usikkerhet, hvis eneste mål i livet er å passe inn og være kul. Selvstendige meninger og individualisme står ikke i høysetet, for å si det sånn. Innad i de forskjellige gruppene kler de seg likt, hører på den samme musikken og har stort sett de samme meningene om det meste. Jeg sier ikke at en 18-åring er særlig bedre, men de er gjerne litt mer definerte som personer. Om du tenker tilbake til da du var 15 år, så hadde du helt sikkert ting du var utrolig opphengt i, og som du i dag gjerne ikke ser det store med. Dette er en av grunnene til at jeg syns det er feil å tatovere barn.

 

De som tatoverer barn, er ofte tatovører som ikke er særlig dyktige, og ikke tjener til livets opphold med vanlige aldersgrenser. Ved å senke aldersgrensene, åpnes det opp for en større kundegruppe, og veldig ofte er kundegruppen 15-18 år langt mindre kritiske til arbeidet enn de over 18. Det er jo tross alt ingen som vil tatovere dem, så da er de fornøyd så lenge de har en tatovering. Jeg har vært resepsjonist i et tatoveringstudio i en del år, og snakket med flerfoldige tusen kunder. For å si det sånn, småttisene er ikke dem som går rundt med kvalitetsarbeid.

 

At jeg skriver at jeg syns "kvaliteten på arbeidet var ganske patetisk", er fordi jeg syns kvaliteten på arbeidet jeg så den gang, var ganske patetisk. Min personlige mening (igjen), er at tatoveringer skal være 110% grisebra og fantastisk, ellers er det ikke noe poeng. Hvis man tenker over det, forskjellen på en middelmådig tatovering og en som får hoder til å snu seg, er gjerne noen uker/måneders ventetid og et par tusenlapper ekstra. Om du har 60 år igjen å leve, og den fantastiske tatoveringen koster 10.000kr der og da, så er det 0,45kr du betaler per dag. Å da gå med noe middelmådig rask på kroppen for 0,225kr per dag blir helt tullete i mitt hode.

 

Joda, det er nok rom for flere tatovører i Bergen, men jeg må si at det bekymrer meg litt at ting som ventetid og pris er viktige poenger for deg. Lang ventetid er et kvalitetstegn, og pris er ofte det samme. Prisene i Bergen egentlig ikke så ille, om du sjekker litt rundt i Oslo.

 

Det bildene som Psicocybe har lagdt ut er noe av det første jobbene til Pablo fra 1998 - 9 ( 10 år siden!!!) . Pablo har siden den tid vunnet 3 premier i Tattoo conventions i Syd America, hvor han har vært i de siste 7 årene. Om han kan tatovera sånn som han gjørt det her, så vil jeg gjerne lære dette, og kankje noen andre har noe å lære, siden i Bergen jeg ser det samme jeg har sett i de siste 10 årene... Den eneste ekte tattoo studio som blir bedre med årene er Thomas og Co. på Lets Buzz. Resten har sluttet med utviklingsprosses for lenge siden ( noe som trenger ikke å være negativ ), og det er problemet som skjer når den som står bakk tatoomaskinen har ingen kunstneriske bakkgrunn eller EGEN kreativitet til å designe ting..... Hos Pablo jeg ser en fint utvikling, og hans siste arbeider er virkelig verdt en lære.

 

Det er mulig bildene er tidlig arbeid, men det var bilder jeg tok i perioden "Tattoo Adiction" var åpent. Det var bilder jeg hadde liggende på harddisken, og siden de var relevant for diskusjonen, la jeg dem ut. At Pablo har vunnet premier, betyr ikke så veldig mye. Om du har linker til messene med bilder av det andre arbeidet som ble premiert, så blir det med en gang litt mer interessant. Jeg vet ikke hvordan nivået er i sør-Amerika. Om bildene du legger ut er noe å gå etter, så må jeg være ærlig og si at jeg ikke er så voldsomt imponert. Kanskje jeg er miljøskadet etter å ha jobbet med fryktelig dyktige tatovører, men tatoveringene du presenterer er veldig midt på treet, og jeg antar disse skal være kremen av kremen. Det er bedre enn skorpion-kreps-øyenstikkeren jeg postet, det skal være sagt.

 

Siden du tar opp lære, så ser jeg også med bekymring på at dere tilbyr kurs til unge håpefulle. Jeg mener å huske at dette var noe "Tattoo Adiction" tilbød i gamle dager bak kinoen, kan det stemme?

 

Uansett, det er mange unge som ser på Miami Ink og kjøper en eller annen maskin på ebay i den tro at de er den neste Ami. Jeg antar et kurs vil være særdeles attraktivt for disse småttisene, men jeg har vanskelig for å tro at dere kan lære hvemsomhelst opp til å bli flinke tatovører på rundt en måned. Jeg ser for meg drøssevis av tatoveringer i www.tattooharald.com-stil som vralter rundt i Bergen by innen neste sommer.

 

Psicosybe er ingen tattoo artist, eller artist , eller noe, så jeg forstår ikke hvordan du kan gå rund og anbefale folk når du ikke kan tegne en gang....Hadde han i det minste hatt noe kunnskap om estetikk og kjønnhet, ville jeg kankje vurdere å høre på hans menning på sin "offisiell" ( hehehehee.... selvnevnt, p***isk) piercing og tattoo forum...

 

Tråden (ikke forumet) heter "Den offisielle..." fordi det er en stor samletråd for kroppskunst-relatert diskusjon på dette forumet. Det er på ingen måte "Den o'store offisielle kroppskunst-diskusjonstråden for hele Norge".

 

Men, neida, jeg er ingen tatovør. Det har jeg heller aldri påberopt meg å være. Du kan jo lese litt gjennom "Den offisielle..."-tråden og se hva jeg syns om ting og tang, om du setter spørsmålstegn ved hva jeg mener er estetisk heldig og uheldig. Men, for å være en person som ikke bryr seg om min mening om ting, så har du gått gjennom mye arbeid for å si ifra om det. Om det er "patetisk" du skal sensurere, så burde det være fire *-tegn, ikke tre.

 

Bare en tips fra meg, lurer du på noe on tatovering snakk med tatovør eller med noen fra Norsk Tattoo Forenning ,

og skal dere vurdere en studio eller tattoo artist, så gjør det gjennom å besøke den og se på portefolio til artisten, eller hjemme siden deres. Her er hjemmesiden til Bergen Ink [email protected] .Se det selv og vurderd det etterpå.

 

NTF er ikke en aktiv forening. www.norsktattoounion.org er arvtageren, forhåpentligvis kan de sette standarden for aldersgrenser og hygiene.

 

Ellers er jeg helt enig, det aller beste er å snakke med tatovøren istedenfor noen på et forum. Men, det skal også være sagt, det er ingenting galt med at kunder får perspektiv. Det er nok av brukere her på forumet som har fått både en og to øyeåpnere for hva som er mulig å tatovere gjennom å lese i "Den offisielle..."-tråden.

 

Og, helt til sist. Alt jeg skriver er min personlige mening. Jeg har høy standard når det kommer til tatovering. Jeg mener det bør være 110%, ellers kan man bare la være. Det skal tross alt være på kroppen resten av livet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kunstner, men har studert estetikk ved den filosofisk fakultet ved UiB. Har skrevet en oppgave om tatovering og estetikk, for et par år siden også....So ja, jeg har studert tattoo og har kunnskap om kjønnhet og filosofien som bygger estetikk på.

Uansett det er ikke mine kunnskap eller mine ferdigheter som er under vurdering her. så prøv å følge med.

Jeg samler på tatoveringer, og har vært på mange europeiske tattoo Convention, og kan trygg si, vi har kun noen få gode tattoo artister her i Bergen.

La oss få flere tattoo studio og en bedre nivå på tatovering i Berge.

Sir Dio

 

 

 

 

Psicosybe er ingen tattoo artist, eller artist , eller noe, så jeg forstår ikke hvordan du kan gå rund og anbefale folk når du ikke kan tegne en gang....Hadde han i det minste hatt noe kunnskap om estetikk og kjønnhet, ville jeg kankje vurdere å høre på hans menning på sin "offisiell" ( hehehehee.... selvnevnt, p***isk) piercing og tattoo forum...

 

Skal du trekke det strået der må du legge ut hva din egen ekspertvurdering er basert på. Er du en kunster? Kan du tegne? I såfall, kan vi se noe av det du har laget så vi kan vurdere om du bare er full av sprøyt eller ei?

Lenke til kommentar

.... Jeg er blitt tatovert av Pablo, og er veldig fornøyd med hva han gjørde da. Invandrer også hvis du lurer på det med skrive feil... (Er ikke så nøye alltid med skriving på nett). Jeg bare reargerer på når noen slenger dritt etter folk som er ikke tilstede til å forsvare seg. Derfor er min innlegg her. Takk for velkommen, men jeg blir ikke så lenge her.

 

Sir Dio 666

 

Jeg er ikke kunstner, men har studert estetikk ved den filosofisk fakultet ved UiB. Har skrevet en oppgave om tatovering og estetikk, for et par år siden også....So ja, jeg har studert tattoo og har kunnskap om kjønnhet og filosofien som bygger estetikk på.

Uansett det er ikke mine kunnskap eller mine ferdigheter som er under vurdering her. så prøv å følge med.

Jeg samler på tatoveringer, og har vært på mange europeiske tattoo Convention, og kan trygg si, vi har kun noen få gode tattoo artister her i Bergen.

La oss få flere tattoo studio og en bedre nivå på tatovering i Bergen.

Sir Dio

 

 

 

 

Psicosybe er ingen tattoo artist, eller artist , eller noe, så jeg forstår ikke hvordan du kan gå rund og anbefale folk når du ikke kan tegne en gang....Hadde han i det minste hatt noe kunnskap om estetikk og kjønnhet, ville jeg kankje vurdere å høre på hans menning på sin "offisiell" ( hehehehee.... selvnevnt, p***isk) piercing og tattoo forum...

 

Skal du trekke det strået der må du legge ut hva din egen ekspertvurdering er basert på. Er du en kunster? Kan du tegne? I såfall, kan vi se noe av det du har laget så vi kan vurdere om du bare er full av sprøyt eller ei?

post-197626-1248983213_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...