Gå til innhold

HTC Touch Diamond 2 eller HTC Touch Pro 2?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal da ha ny telefon og lurer på hva forskjellene på disse telefonene er?

 

Noen store forskjeller på telefonene uten om "tastaturet" på Pro 2?

 

Har mest lyst på HTC Touch Pro 2 pågrunn av tastaturet...mobilen skal brukest til alt mulig..fra surfing på nettet til knipsing med kamera og høre på musikk o.s.v

 

Hva vil dere anbefale blant desse? Håper på raskt svar!=)

 

 

Mvh Eltvik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare anbefale deg å holde deg langt unna HTC. De lager elendige telefoner, som må restartes, resettes og fikses kontinuerlig. HTC slipper etter min erfaring telefoner alt for tidlig til markedet; slik blir kunden betalende betatester. HTC kan nok egne seg om du ikke er avhengig av at telefonen virker, eller om du liker å knote i timesvis for at det skal virke som det burde - i noen timer.

 

HTC er telefoner for ungdomsskoleelever og ikke for proffbrukere.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg diamond 2 her, fantastisk skjerm, men det var egentlig alt også.

 

Positive ting: Høy oppløsning på skjerm, opera nettleser fungerer bra, mange muligheter til programmer. Epostmuglihetene er meget gode og de fungerer bra.

 

Negative: lyden fra høytaler ved ringing er dårlig, kun 1 høytaler som låter tynt og for lavt. Opplever ofte at jeg ikke hører at det ringer hvis jeg er ute og trener/jobber. Kamera tar forsåvidt flotte bilder i dagslys, men er treigt og mangler blitz (kritisk for alt annet enn ute i dagslys). Touch flo er fint å se på, men du kommer altfor fort nedpå WM's egne menyer - som gir deg mye muligheter til diverse konfigurasjoner etc, men er små og ikke alltid like lett å forstå seg på. - Du må ofte bruke stylus fordi menyene er knøttsmå. Tastaturene på denne telefonen er små og vanskelige å skrive på uten stylus. Det går an å laste ned andre tastaturer, men om disse blir større på skjermen, aner jeg ikke.

 

Nokia stiller med nokia maps og gratis kart, på htc må du kjøpe deg garmin eller liknende. Da kan du få mer detaljerte kart, men det koster. Batteriet var ikke nevneverdig bra heller. Ellers så er det en del bugs (men det kommer hotfixes som du kan laste ned og innstallere). Jeg har en 5800 i tillegg som fungerer mye bedre, men må innrømme at noen av s60 programmene du kan laste ned og installere ikke er like gode som hos WM eller iphone os. Kommer til å kjøpe meg en nokia n97 (selv om denne foreløpig har noen bugs), den har qwerty. Det har forsåvidt touch pro, men jeg står over wm så lenge jeg får det jeg trenger hos s60 som jeg føler er mer brukervennlig (like kjedelig, men det gir jeg f i).

 

Tastene på touch pro 2 er kanskje hakket bedre enn på n97, men skyvemekanismen er bulletproof på nokia sin, litt mer slark hos htc. Det er sånt jeg ikke liker.

 

På en annen side får de som kjøper D2 og TP2 gratis oppdatering til WM6,5 når det kommer senhøstes. Mulig dette blir mer fingervennlig og hakket kjappere, men det har ikke jeg tid til å vente på, og ikke vet jeg om det blir bra heller.

 

 

 

Så alt i alt anbefaler jeg ikke D2. TP2 er mye det samme, men har vel noe større skjerm og bra qwerty. Den ene høytaleren og mangel av blitz er likt. Hadde satt en tier på nokia i stedet, men heller Tp2 enn D2.

 

Jeg ser du legger vekt på musikk og bilder - da går du glatt for nokia n97. Mye bedre kamera - tenker ikke mpx men optikk + blitz + 3,5 mm jack - dette har i hvertfall ikke D2. Dessuten er lyden gjennom headphones på n97 meget god. Hilsen musiker - det er den ikke fra htc

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Har brukt HTC Touch Pro2 i jobbsammenheng/privat i sånn omtrent 1 mnd. nå.

Den har fungert tipp/topp, men for å være ærlig har jeg måttet restarte den 1 gang.

 

Jeg har skaffet meg denne telefon primært for å slippe å drasse på bærbar pc overalt for å sjekke mail osv, osv. Sync mot server på jobben er null problem og skjermen er ståpass stor og skarp at det faktisk går an å lese word og pdf-filer. Tastaturet er en drøm i forhold til andre mobiler jeg har hatt. MP3 spiller/radio (etterinstallert) fungerer ok, samme gjelder kamera.

 

På den negative siden : Prisen er såpass høy at både GPS-software og minnekort burde vært inkludert. Batteriet er middels, ved mye bruk må den nesten lades hver dag. I ferietid og helger holder den 2 døgn med "normal" bruk.

 

I mine øyne er dette en business- og ikke en fjortismobil. Ikke fordi jeg tror noen hører på meg, min 16 år gamle sønn brukte nettopp en 1/4 av sommerjobbpengene for å kjøpe en N97 :)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kan bare sitere en anmeldelse jeg skrev annensteds:

 

"Dette er ikke en mobiltelefon; det er en pytteliten PC med innebygd mobil. Jeg har hatt den i en måned nå, og i denne perioden har laptopen veldig ofte blitt liggende hjemme.

 

HTCs Touch Flo grensesnitt har blitt voksent, og du skal gå ganske langt ned i systemet før du støter på gode gamle Windows. Jeg tror jeg har brukt pekepennen to eller tre ganger.

 

Skjermen er utrolig følsom; du glemmer fort at det er en trykkskjerm.

 

Det fysiske tastaturet er det beste jeg noen gang har lagt lankene på for en maskin av denne størrelsen. OK, du skriver ikke noe a la “Ringenes herre” på denne, men du kan fint forfatte lengre Word-dokumenter i en fei, selv om du skulle være utstyrt med pølsefingre.

 

Størrelsen på skjermen gjør at du får full oversikt selv over Excelark, noe som ellers er litt knotete på de fleste Windowsmobiler.

 

Når jeg er lei av jobben og klikker på YouTube-ikonet spilles alle videoene uten minste antydning til hakking, noe som jeg har opplevd rett som er på f.eks. iPhone/iPod Touch.

 

Legger du enheten med fronten ned har du begge hender fri og kan vandre rundt i rommet og fortsette samtalen med topp lydkvalitet både for deg selv og personen i den andre enden. De fleste såkalte “konferansefunksjoner” suger bigtime, men ikke her; jeg foretrekker faktisk å føre samtaler med telefonen liggende på bordet. Både biltrafikk og ungeskrik blir effektivt filtrert ut, ifølge folk jeg snakker med.

 

Jeg har hatt en rekke businessmobiler siden 2001, men denne slår alt. Når jeg likevel ikke gir den fullt hus skyldes det det mekaniske: Når man feller opp skjermen (for å få en bitteliten laptop :-) ) virker skjermen slarkete, og har det med å “sige” nedover mot horisontal posisjon. Det er vanskelig å få skjemen til å holde seg oppe. Hvis du har enheten stående på bordet for å se på film uten å røre den går det greit, men når du skriver må skjermen rettes opp hele tiden.

 

Den kunne ha blitt levert med noen gigabyte minne, prisen tatt i betraktning, men minnekort får man jo nesten slengt etter seg nå for tiden, så det burde ikke være noe problem.

 

Konklusjon: Her har du markedets beste jobbtelefon, samtidig som den har mye å tilby på underholdningsfronten.

 

LØP OG KJØP :-)"

Lenke til kommentar

Er det noe Tocuh Pro 2 ikke er, så er det fjortistelefon. Det er en arbeidstelefon.

 

Touch Pro 2 er flott hvis du bruker den til e-post/SMS(tastaturet er noe av det beste du får tak i på en mobilterlefon). Den er også grei som surfetelefon.

 

Touch Diamond 2 ser jeg ikke helt hva skal brukes til. Tastaturet er knotete og dermed ikke noen skrivetelefon heller.

 

Jeg anbefaler Tocuh Pro 2 til deg. Men det er selvfølgelig andre altenativer og.

Endret av program
Lenke til kommentar

Har selv TP2, er stor fornøyd!

Men er bare 17 år, og har bare bruk for ca halvparten av funksjonene på den, så føler at den kanskje er litt for avansert for meg..

jeg hadde lyst på en touch screen telefon, men jeg liker ikke å skrive meldinger på skjermen, så derfor ble det TP2 :p

hadde jeg hatt muligheten til å selge TP2'en for samme pris som jeg kjøpte den for hadde jeg lett gjort det, men det er kun fordi den egentlig er for avansert for meg!

Ellers enn det så er det konge telefon!! (hvis du virkelig har bruk for så mange forskjellige funksjoner)

Lenke til kommentar
Har selv TP2, er stor fornøyd!

Men er bare 17 år, og har bare bruk for ca halvparten av funksjonene på den, så føler at den kanskje er litt for avansert for meg..

jeg hadde lyst på en touch screen telefon, men jeg liker ikke å skrive meldinger på skjermen, så derfor ble det TP2 :p

hadde jeg hatt muligheten til å selge TP2'en for samme pris som jeg kjøpte den for hadde jeg lett gjort det, men det er kun fordi den egentlig er for avansert for meg!

Ellers enn det så er det konge telefon!! (hvis du virkelig har bruk for så mange forskjellige funksjoner)

 

Ut fra dine krav var har du kjøpt en bra telefon. IKKE SELG DEN! Du finner ikke bedre tastatur. Du har bruk for halvparten av funksjonene, sier du, og det gjør deg nesten til en superbruker av denne. Den er laget for å tilfredsstille mange behov; ikke for at alle skal benytte alt.

 

P.S. Dessuten - hvis du finleser brukermanualen - finner du etterhvert mange flere ting du kan ha nytte av. Jeg har hatt min siden 7. juli, og finner stadig nye fikse ting.

 

Leste i en anmeldelse at "denne blir ikke å finne i mange skolegårder", og det er nok sant, men å være 17 år er ikke i seg selv noen grunn til å kjøpe teite små Nokiaer ;)

Endret av eovti
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig programvare for ungdommer heller (etter min mening). Regner med at de heller kjøper iPhone, Hero eller noe slikt hvis de først skal bruke så mye penger, siden de er langt med underholdningsmobiler. Touch Pro 2 derimot synes jeg at er som skapt for business. Og hvis det går ann, så tror jeg man skal lete lenge etter bedre tastatur på en mobiltelefon.

Endret av program
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Skal da ha ny telefon og lurer på hva forskjellene på disse telefonene er?

 

Noen store forskjeller på telefonene uten om "tastaturet" på Pro 2?

 

Har mest lyst på HTC Touch Pro 2 pågrunn av tastaturet...mobilen skal brukest til alt mulig..fra surfing på nettet til knipsing med kamera og høre på musikk o.s.v

 

Hva vil dere anbefale blant desse? Håper på raskt svar!=)

 

 

Mvh Eltvik

Foruten tastaturet, så har vel også Diamond 2 endel mindre skjerm enn Pro 2

Lenke til kommentar

Har hatt min D2 i en mnde eller 2 nå, stortrives med den jeg.

En lengre oppe her som sier han ikke hører tlfen når den ringer, da bør du seriøst vurdere høreapparat, telefonen ringer så høyt at jeg hører den gjennom hodeklokkene og ipoden på max (nesten da, i alle fall). Kamera suger i dårlige lysforhold, vil du ha bra kamera, kjøp dedikert kameramobil eller speilrefleks kamera :)

 

Mp3 spilleren er grei nok, epost funker fjell, sms er flott, kontakt listen kan organiseres på mange fine måter og det er enormt enkelt å legge til folk i favoritter osv. Mobilen er generelt sett kjapp, skjermen fungerer utmerket og alt er generelt sett en fryd. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at den ikke alltid reagerer på at den har fått sms med en gang, den lar vente på seg et par minutter før den spiller av sms lyden.

Lenke til kommentar

Bør nevne at byggekvaliteten til D2 er skuffende. Batteridekselet knirker billig plast og sitter ikke skikkelig på. Fått nytt deksel, men det hjalp ikke. På noen andre telefoner er fingermerker irriterende, men på D2 er det et direkte problem. Jeg 'vasker' telefonen flere ganger daglig for at den ikke skal se grisete ut og det er omtrent umulig å lese skjermen ute. Men telefonen har mye sjarm og er veldig lommevennlig og grei å skrive på, for meg som ikke skriver mye og har tynne tomler!

 

Jeg liker egentlig telefonen, men hadde ikke kjøpt den igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...