Gå til innhold

Hvor mye skal jeg spise? Trener 1-2 timer hver dag!


Anbefalte innlegg

Begynte å trene litt etter jul, og helt til starten av sommerferien(ca en måned siden) hadde jeg gått ned rundt 10kg. Nå vil jeg bare bygge muskler. Jeg trener et sted mellom 1 til 2 timer hver dag. Da går det i jogging og styrketrening - litt vekter osv. Nå veier jeg 65 - ca 1,80 :)

 

Hvor mye kan jeg spise? Spiser jeg for mye?

 

Jeg spiser fort 3 brødskiver til hvert måltid, unntatt middag. Er dette for mye? Jeg varierer med pålegget med alt fra fisk til leverpostei, men ikke noe nugatti og sånne varer. Vann er tørstedrikken, og drikkes også til middag. Frokost og kvelds blir det ofte melk, mens i lunchen juice. Hender jeg også tar meg en god morgen yoguhrt.

 

I helga drikker jeg litt brus. Blir ofte to halvlitere med enten cola/urge. Muligens en ostebrix/skolebrød. Jeg har kutta ut på all is/godteri/kaker..

Endret av TheGatherer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange måltider spiser du daglig, og hva består middagene av?

 

Shake?

 

Brødskiver er vel generelt ikke et veldig godt valg sånn byggemessig..

Prøv deg på havregrøt (frokost og kvelds ?)

I tillegg anbefaler jeg Egg, Cottage Cheese og tunfisk.. (Ikke det blandet sammen, men bruke det til forskjellige måltider)

 

1-2 timer hver dag? Husk på å hvile 1-3 dager i uken også da, basert på hvor hardt du trener...

Lenke til kommentar
Hvor mange måltider spiser du daglig, og hva består middagene av?

 

Shake?

 

Brødskiver er vel generelt ikke et veldig godt valg sånn byggemessig..

Prøv deg på havregrøt (frokost og kvelds ?)

I tillegg anbefaler jeg Egg, Cottage Cheese og tunfisk.. (Ikke det blandet sammen, men bruke det til forskjellige måltider)

 

1-2 timer hver dag? Husk på å hvile 1-3 dager i uken også da, basert på hvor hardt du trener...

 

Jogging og styrketrening hver dag. + vekter/benk osv annenhver dag :)

Spiser frokost, lunch, middag og kvelds.

Middagene er varierende og sunne med alt fra fisk til kjøtt. Med grønsaker og sånt så klart.

 

Men så brød er ikke å anbefale?

Lenke til kommentar

 

1-2 timer hver dag? Husk på å hvile 1-3 dager i uken også da, basert på hvor hardt du trener...

 

Jogging og styrketrening hver dag. + vekter/benk osv annenhver dag :)

Spiser frokost, lunch, middag og kvelds.

Middagene er varierende og sunne med alt fra fisk til kjøtt. Med grønsaker og sånt så klart.

 

Men så brød er ikke å anbefale?

 

Du bør ha en restutisjonsdag mellom styrkeøktene for å la den spesifikke muskelgruppen få tid til å hvile og bygge seg opp, ellers vil denne treningen virke mot sin hensikt.

 

Brød er å anbefale jo høyere på grovhetsskalaen det kommer. Mindre finmalt hvetemel og mer fullkorn.

 

Og styreketrening = trening med manualer, stenger osv. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...