bajast Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Hei, jeg har en bankelyd fra motoren, men vet ikke hva det er, liksom det er en slags "klukke" lyd. Det virker som om bankingen blir værre og værre.. kjørte nettopp bilen tur/retur trondheim og etter det har lyden blitt værre.. Jeg har hørt noe om at det kan være rådebank, men jeg tror ikke at det er det, tror det er ett slitt lager i girkassen. er det noen svakheter i 2,6 Liter dualram motoren som står i omegaen? forresten så legger jeg bare merke til lyden når bilen står på tomgang, og før var bankelyden bare når jeg ikke hadde klutchen inne.. men nå har den blitt så "ille" at den er hele tiden mens bilen står på tomgang. Hadde blitt glad om noen hadde svart fort mvh kristian. takk.
Wrasko Skrevet 20. juli 2009 Skrevet 20. juli 2009 Kan være svinghjulet som er kake. Men siden du KUN hører det på tomgang, så kunne man jo tro at det var noen ventiler eller lignende, men skal jo ikke bli bankelyd av det..
bajast Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Skrevet 21. juli 2009 hmm, er liksom en svak bankelyd.. takk for svar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 Er det forskjell med clutchen ute eller inne (med gear i fri)? Er det forskjell når du kjører på tomgang/lavt turtall på de forskjellige gearene?
bajast Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Skrevet 21. juli 2009 Før var lyden bare når jeg ikke hadde klutch inne, men nå er den uansett når bilen står på tomgang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå