Gå til innhold

Den store HTC Touch Pro 2 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med denne og nettverksvalg? Ved tilgang både til wlan og telefonnettet, vil den automatisk velge wlan? Dumt å betale for nett hvis man har tilgang via wlan gratis. På min e51 får jeg velge nett ved hver tilkobling, men er jo litt annerledes forhold her.

 

Fikk telefonen av jobben, og er i og for seg fornøyd, men er litt overkill for min del. Bruker den til timeføring og ordrer på jobb, men velger fortsatt å bruke e51 som primærtlf. Mye på grunn av størrelse / enkelthet, men også vært litt småbugging på htc'en. Ble blant annet oppringt av en kompis jeg sendte melding til da meldingen jeg hadde sendt tikket inn for 10.gang hos ham ;P

Lenke til kommentar

Hei!

Har akkurat gitt bort min HTC tp2 til en kompis, da jeg ga den ifra meg virket den helt fint.

Men nå går det ikke å sende sms.. Får opp 2 feilmeldinger, "SMS kan ikke sendes" og "nummersperring er nå aktivert"

Han er vel ikke akkurat den som kan mest om telefoner, så jeg mistenker at han har vært å trykkt på ett eller annet, og at det er derfor det ikke går å sende sms..

Noen som vet hva man må gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja... da kan vell jeg prøve å sette sammen en liten liste med apps, how-to's osv... Det fortjener hvertfall denne supre telefonen :)

 

Send gjerne PM eller kommenter så skal jeg legge til mer om jeg kommer over det.

 

 

ROMs:

Flashing HOWTO for nybegynnere (på engelsk)

Norsk ROM med windows mobile 6.5 offisiell Anbefales! (krever registrering)

Energy ROM fra rhogium build (sense 2.1 og titanium plugin) Både stabil og "cutting edge" versjon.

Energy ROM med sense 2.5 og MaxManilla theme Både stabil og "cutting edge" versjon.

 

Menyer:

Anbefales! Få fire rader istedetfor 3 i startmenyen (mer plass) Last ned CAB i post #6

 

Andre touch-UI:

PointUI Home2 Installeres med CAB

ThrottleLauncher Installeres med CAB

 

Telefon apps:

PointUI dialer Forandrer telefondelen.

 

Tastelåser:

Throttlelock Dra fingeren i et mønster for å låse opp.

S2U2 (slide to unlock 2) Anbefales! Lås opp på samme måte som iPhone.

 

Musikk:

Slide to play Anbefales! Musikkspiller med flott design (trykk S2P for å komme til riktig side).

 

Bilder:

Slide to view Anbefales! Bildefremviser (trykk S2V for å komme til riktig side).

 

Filbehandling:

TotalCommander Anbefales! God filutforsker med zip-mulighet.

 

IM:

Fring IM som støtter MSN, Skype, Facebook, Twitter ++ over GPRS, EDGE, 3G eller wifi.

 

 

Annet:

e-sword Anbefales! Scroll ned til "Norwegian" (gratis).

 

Bra tips her. Jeg installerte Energy Energy.RHODIUM.23529.Titanium_06.Feb.2010.rar

Får ikke norsk tastatur. Har du eller andre noen forslag for å få norsk tastatur? Prøvde å installere den Norwegian keyboard cab fila, men den vil ikke installere. Har også satt regional settings til Norwegian, men det er fredeles engelsk tekst i OS. Hvor finner jeg igjen regional settings?

Lenke til kommentar
Ja... da kan vell jeg prøve å sette sammen en liten liste med apps, how-to's osv... Det fortjener hvertfall denne supre telefonen :)

 

Send gjerne PM eller kommenter så skal jeg legge til mer om jeg kommer over det.

 

 

ROMs:

Flashing HOWTO for nybegynnere (på engelsk)

Norsk ROM med windows mobile 6.5 offisiell Anbefales! (krever registrering)

Energy ROM fra rhogium build (sense 2.1 og titanium plugin) Både stabil og "cutting edge" versjon.

Energy ROM med sense 2.5 og MaxManilla theme Både stabil og "cutting edge" versjon.

 

Menyer:

Anbefales! Få fire rader istedetfor 3 i startmenyen (mer plass) Last ned CAB i post #6

 

Andre touch-UI:

PointUI Home2 Installeres med CAB

ThrottleLauncher Installeres med CAB

 

Telefon apps:

PointUI dialer Forandrer telefondelen.

 

Tastelåser:

Throttlelock Dra fingeren i et mønster for å låse opp.

S2U2 (slide to unlock 2) Anbefales! Lås opp på samme måte som iPhone.

 

Musikk:

Slide to play Anbefales! Musikkspiller med flott design (trykk S2P for å komme til riktig side).

 

Bilder:

Slide to view Anbefales! Bildefremviser (trykk S2V for å komme til riktig side).

 

Filbehandling:

TotalCommander Anbefales! God filutforsker med zip-mulighet.

 

IM:

Fring IM som støtter MSN, Skype, Facebook, Twitter ++ over GPRS, EDGE, 3G eller wifi.

 

 

Annet:

e-sword Anbefales! Scroll ned til "Norwegian" (gratis).

 

Bra tips her. Jeg installerte Energy Energy.RHODIUM.23529.Titanium_06.Feb.2010.rar

Får ikke norsk tastatur. Har du eller andre noen forslag for å få norsk tastatur? Prøvde å installere den Norwegian keyboard cab fila, men den vil ikke installere. Har også satt regional settings til Norwegian, men det er fredeles engelsk tekst i OS. Hvor finner jeg igjen regional settings?

 

Fant den riktige norske Norwegian Keyboard.cab fila eT9_Nordic Keyboard Fila er lagt ved. Ikke en eneste registry edit. Bra guide. Hvordan er det med bluetooth RADIO ? Er vel bluetooth det RADIO greiene. Eller ? Har ikke fått testet bluetooth enda. Jobber sakte, så det går treegt her.

eT9_Nordic_Keyboard.zip

Lenke til kommentar

Hei.

Opplever et merkelig fenomen. Telefonen definerer mitt sted til å være i Frankfurt eller Tullenbach (hvor nå det er hen...) . Befinner meg på sørlandet...og definitift ikke i Frankfurt eller Tullenbach...Bruker nyeste rom versjon av programvare og WM 6.5. Oppdaterer via trådløst nett. En venn, også med en annen HTC, finner enkelt riktig oppdatering fra samme sted hvor jeg står...men min telefon forteller meg fortsatt at jeg er i Frankfurt...Noen som har en forklaring og tips til løsning av problemet? Mvh Shadowgutten :blush:

Lenke til kommentar
Det er noe med SIMkortet som gjør at det tror det er utenlands. Du kan prøve å taste 0 før PIN-koden. (mener det var 0) Eller sende en mail til operatør så får du sikkert nytt SIM-kort.

 

Prøvde det med sim kortet, men telefonen godtar ikke noe endring i pinkoden...Ikke lenge siden jeg fikk nytt sim kort heller....

Lenke til kommentar

Har vurdert å selge min HTC TP2 pga av små irriterende bugs, men har lyst til å gi den en sjangs. Liker mobilen godt bortsett fra disse småbugsa som etterhvert har blitt hinsides irriterende.

 

1) Av og til får jeg ikke meldinger før jeg trykker på knappen på toppen som aktiverer skjermen, gjerne meldinger jeg fikk for en time siden.

 

2) Skjermen skal på død og liv slå seg på og av mens jeg snakker i telefonen noe som resulterer i mange brutte samtaler, folk blir satt på vent osv fordi jeg kommer borti skjermen. Holder jeg den litt unna hører ingen hva jeg sier, så virker som mikrofonen er svak i tillegg.

 

3)Memoryleak! Den blir tregere og tregere og minneforbruket øker og øker til jeg til slutt får fnatt og restarter den noe som løser problemet. Men fortsatt er det irriterende. Blir ofte så ille at til og med en så enkel ting som å åpne værvarselet lagger, og skyene lagger frem. Slike ting irriterer meg noe hinsides. Samme med rullemenyer som hakker og henger etter.

 

4)Når jeg får melding og trykker på meldingen for å svare, samtidig som jeg klapper ut fulltastaturet. Da tar det en EVIGHET før det komme frem noe. Føles som minst 20sek av og til, og det er irriterende hver gang når man skal svare kjapt eller har dårlig tid.

 

5) Folk kan ringe meg uten at noe skjer på mobilen, skjermen er svart og ingen lyd eller vibrering, selv om dette står på. Men slår jeg på skjermen så vises det ubesvarte anrop.

 

6) Alarmen slutter å ringe til tider, selv om alarmen står aktivert.

 

Hvis noen har løsning på disse bugsa så beholder jeg den, men hvis ikkje går den rett ut vinduet. For all del, en genial mobil, eneste feilen er vel at det er windows på den etter min mening. Synd at slike småbugs skal ødelegge alt.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Vil ikke kalle dette "småbugs", men alvorlige feil med telefonen.

 

Ja, enig der. Først i starten var det litt irriterende, mens nå er det nesten så det får meg til å hive mobilen i veggen. Derfor vurderer jeg å selge den billig til noen med mer tålmodighet som ikke knuser den med en gang. Har dere andre tilsvarende problemer som dette? Mistenker at alt er pga windowsen som er installert. Har en kompis som har samme, og hans er slik at alarmen slår inn helt random. Plutselig kan den begynne å ringe og bælje mens han prater i telefonen.

MS bør virkelig ta et skippertak med alle bugsa, for dette er helt uholdbart. Det er like før jeg går tilbake til min gaffateipa SE W810i.

 

Har egentlig bare hatt problemer med minnet, og batteriet da, men du kan jo alltids installere Android hehe

 

Har tenkt på tanken, og mulig dette er et dumt spørsmål da jeg ikke har undersøkt noe ang dette. Men er det mulig å installere noe annet os enn windows på den som fungerer fint med denne mobilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...