Gå til innhold

nokia n97 hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A: N97 støtter Xvid men bare i en MP4-kontainer. Vanlige AVI filmer må derfor konverteres til MP4 før de kan spilles av på enheten.

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage en liten guide for hvordan man konverterer filmer til telefonen. N97 Kan spille av det meste av codecs så lenge filen er i en mp4-container. Det finnes derfor et hav av programmer å velge mellom, men selv anbefaler jeg Any Video Converter både fordi det er gratis uten noen begrensninger eller vannmerker, og fordi det er veldig enkelt og kjapt å bruke.

Programmet kan lastes ned her.

Når du har startet programmet er det bare å dra over filen(e) du vil konvertere og sørg for at profilen øverst til høyre er 'Mobile Phone MPEG-4 Movie (*.mp4)'.

Video Options:

Video Codec: xvid/mpeg-4

Video Size: 640x360

Video Bitrate: Velg 512 for middels god kvalitet (ca 4,6 MB per minutt), 768 for god kvalitet (ca 6,4 MB per minutt) eller 1024 for meget god kvalitet (ca 8,2 MB per minutt)

Video Framerate: Auto

Audio Options:

Audio Codec: aac

Audio bitrate: 96

Sample Rate: 44100

Audio Channel: 2

Valg som ikke finnes i listen kan skrives inn manuelt.

XVID vs MPEG-4: Så vidt jeg klarte å se da jeg sammenlignet disse er MPEG-4 ørlite grann bedre enn XVID i raske scener, men forskjellen er knapt merkbar. XVID på sin side blir ett par hundre kB mindre i filstørrelse per minutt på samme bitrate, så hva du velger her er egentlig ganske likegyldig.

God fornøyelse!

-Symbian_Pro

DET MESTE DU LURER PÅ FINNER DU UNDER NOKIA N97 DISKUSJON,LYKKE TIL MED FILMENE

Skrevet
Tenkte jeg skulle lage en liten guide for hvordan man konverterer filmer til telefonen. N97 Kan spille av det meste av codecs så lenge filen er i en mp4-container. Det finnes derfor et hav av programmer å velge mellom, men selv anbefaler jeg Any Video Converter både fordi det er gratis uten noen begrensninger eller vannmerker, og fordi det er veldig enkelt og kjapt å bruke.

Programmet kan lastes ned her.

Når du har startet programmet er det bare å dra over filen(e) du vil konvertere og sørg for at profilen øverst til høyre er 'Mobile Phone MPEG-4 Movie (*.mp4)'.

Video Options:

Video Codec: xvid/mpeg-4

Video Size: 640x360

Video Bitrate: Velg 512 for middels god kvalitet (ca 4,6 MB per minutt), 768 for god kvalitet (ca 6,4 MB per minutt) eller 1024 for meget god kvalitet (ca 8,2 MB per minutt)

Video Framerate: Auto

Audio Options:

Audio Codec: aac

Audio bitrate: 96

Sample Rate: 44100

Audio Channel: 2

Valg som ikke finnes i listen kan skrives inn manuelt.

XVID vs MPEG-4: Så vidt jeg klarte å se da jeg sammenlignet disse er MPEG-4 ørlite grann bedre enn XVID i raske scener, men forskjellen er knapt merkbar. XVID på sin side blir ett par hundre kB mindre i filstørrelse per minutt på samme bitrate, så hva du velger her er egentlig ganske likegyldig.

God fornøyelse!

-Symbian_Pro

DET MESTE DU LURER PÅ FINNER DU UNDER NOKIA N97 DISKUSJON,LYKKE TIL MED FILMENE

tusen takk, så lurte jeg på en ting, hvor får jeg gratis adobe reader?

• 1 måned senere...
Skrevet

abil:

Kjekke tips, men du har ikke linket til noe sted hvor man kan laste ned Any Video Converter, og da jeg søkte etter den fant jeg bare en evaluation copy som kun konverterer de første 3 minuttene av en video. Kunne du ha satt opp en link på nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...