torgeirhyl Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 (endret) Hei! Jeg har forsøkt å søke i hytt og pine for å finne noen som har støtt på et liknende problem før, men uten hell forsøker jeg meg her. Saken er som følger: La meg først presisere at det ikke er min egen PC. Etter å ha fungert problemfritt i lengre tid, vil det trådløse nettverket nå ikke fungere. Etter å ha avinstallert Wireless Console har vi nå fått livstegn fra maskina når vi trykker Fn+F2 (hurtigtasten for wlan), da dukker det opp et lite bilde oppe i venstre hjørne med beskjeden "Wireless LAN ON" (dette er formodentlig fra ATK-hurtigtastene). Da lyser lampa for wlan nede under touchpadden i et par sekunder før den slukkes, og det er intet trådløst nett å benytte seg av. Maskinen er en Asus F5 laptop med Vista 32bit og et Atheros AR5B91 nettverkskort som identifiserer seg som et AR928x. Jeg mistenker at ei oppdatering som kom med Windows Update kan være skurken, men System Restore er ikke aktivert og Windows' rollback på driveren har vært resultatløst. Har forsøkt med og uten Wireless Console, har av- og reinstallert nettverkskortet i enhetsbehandling, og har forsøkt med drivere for både AR5B91 og AR928x (disse skal visstnok være "så godt som" samme). Er det noen som har forslag til løsning, eller som i det minste har støtt på problemet sjøl? Endret 18. juli 2009 av torgeirhyl
*martin* Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 Har ikke kommi borti knappen for Wlan som sitter på høyre siden på laptop'en da?
torgeirhyl Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Skrevet 18. juli 2009 Såvidt jeg kan finne er det ingen "harde" knapper for wlan på kassen. Fn+F2 er eneste, etter mitt skjønn.
torgeirhyl Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Skrevet 18. juli 2009 Sukk, hyl og skrik. Det ER en "hard" bryter for det trådløse nettverket. Den er på VENSTRE side av skapet, den er liten, flat og i samme svartfarge som resten av plasten, og føles egentlig som en USB-port. Thanks anyway, nå skal jeg gå og skjemmes. Steng!
*martin* Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 selfølgelig, mente venstre side, har komt borti den sjøl noen ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå