Propofol Skrevet 17. juli 2009 Skrevet 17. juli 2009 Jeg skal kjøpe meg en stasjonær som primært skal brukes til HD-videoredigering, lett bildebehandling og litt flysimulator. Her trenger jeg hjelp, og jeg tenkte på å sette sammen en pakke fra komplett. Vil ikke bygge selv. - Budsjettet er 8 000,- kr. - Må støtte to skjermer (har skjermer fra før) - Skjermkortet bør støtte moderne videoredigeringsteknologi (pfysX?) - Jeg vil ha mulighet for å bruke fire skjermer ved en senere anledning (plass til ekstra skjermkort?) - Heftig prosessor (quad? Vil quad være en fordel?) - ledig plass til et ytterligere skjermkort (planlegger å bruke fire skjermer på sikt) - Rask harddisk, ikke nødvendigvis stor. 7200 rpm (Kan SSD være en fordel?) Har altså mus, tastatur og skerm fra før. Har i tillegg ekstern harddisk på 1T.
jornboss Skrevet 17. juli 2009 Skrevet 17. juli 2009 (endret) EDIT: la inn kabinett som var på lager - Forslag Intel Q9550. Ble litt for dyrt med i7920, men denne yter nesten like bra... Endret 17. juli 2009 av jornboss
Propofol Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Skrevet 17. juli 2009 Forslag Intel Q9550. Ble litt for dyrt med i7920, men denne yter nesten like bra... Hvorfor er dette et bra oppsett?
jornboss Skrevet 17. juli 2009 Skrevet 17. juli 2009 Forslaget litt annerledes. Hvorfor oppsettet er bra? Vel det er ikke så lette å sette opp noe særlig bedre til 8K. i7920 vil bli dyrere ca 1000,-. AMD945 er aktuelt, men det vil koste mer da DDR3 er dyrere. Q9550 yter forsåvidt bedre enn AMDs 945 også. DDR2 tror jeg vil fungere helt ok i en del år til. Siden du driver med redigering trenger du litt ram. Har du bare 32-bit OS så spiller det ingen rolle hvor mye ram du setter inn - 4 GB er da uansett maks du får bruk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå