peter2 Skrevet 17. juli 2009 Skrevet 17. juli 2009 jeg skal installere woofer og diskant med crossover framme i bilen. Crossoveren skal ha en ledning (+-) og blir deretter splittet opp til woofer og diskant. Problemet jeg grubbler på er at det kommer 2 ledninger til døren, en til diskant og en til woofer, så hvordan kobler jeg crossoveren? Skal jeg bruken disse eller må jeg trekke ny ledning? Og vist jeg trekker ny ledning, hvor skal jeg koble denne på?
cossiemk1 Skrevet 17. juli 2009 Skrevet 17. juli 2009 De 2 ledningene du snakker om, er vel TIL diskant og mellomtone tenker jeg, og de kommer FRA delefilter eller fra samme utgangen på spiller/forsterker. Skal du ha dette rett på spilleren?? i så fall så ser du hvilke ledninger som er koblet til FRONT OUT på spilleren, finner igjen disse i dørene og bruker dem inn på delefilteret ditt.
peter2 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Skrevet 17. juli 2009 Stemmer det, diskant og mellomtone ja, en på en el-forretning hjelpte meg, så nå har jeg utlært, hehe=). Jeg brukte bare engelsk vokabulær, viste ikke hva crossover var på norsk=) Ledningene kommer fra spilleren, har ikke forsterker, gidder ikke bale med det på denne bilen, må bytte batteri og dynamo da er jeg redd, og jeg spiller ikke så høyt uansett. Men det blir nok på neste bil. Håper kvaliteten blir god nok uten. Jeg trekker ny ledning hele veien siden jeg bør ha delfilteret under tak og ikke i døren, blir mindre skøyting med ny ledning fant jeg ut. Så da er det bare å sette i gang=) Skal fikse ene døren i kveld ivertfall. De to ledningene kommer fra iso kontakten til bilen, den splitter opp høytalerutgangen i to (til diskant og mellomtone), helt mekanisk, likte ikke helt den patenten der. Klipper bare ledningen før den går inn i isokontakten til bilen, da blir det ivertfall rett. Og så slipper jeg å bale med korte ledninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå