Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 8935G


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp denne bærbare pc-en med følgende spesifikasjoner:

Intel C2D P7550 2,26Ghz, 4GB DDR3 ram, Ati Radon HD4670 1Gb dedikert minne, 1Tb harddisk (2x500Gb), BlueRay leser, 18.4 Full HD skjærm (1920x1080)

 

I spesifikasjonene stod det at det skulle være en P7450 prosessor på 2,13Ghz, men det var innstallert en P7550 i stedet på 2,26Ghz. Takk til snille Acer! :D

 

Allerede da jeg pakket ut og satt opp denne pc-en, steg forventingene. Og den skuffet ikke.

Var skikkelig fin å se på. Den er også kommet i litt nytt design i forhold til bildene ute på nettet. Meget pen sak.

Den store skjærmen var helt rå. Fotografier blir kjempefine i full oppløsning.

BlueRay filmer var en opplevelse å se på. Lyden med de innebygde høytalerene var også brukbar.

 

Av spill så har jeg testet Flightsimulator X i en oppløsning på 1480x1050. Kan kjøre spillet med alt på max. Helt supert.

Testet også Call of Duty 4 med samme oppløsning og det fungerte helt topp det også. Begge spillene var en super opplevelse på den store skjærmen.

 

Med en så fantastisk bærbar som denne, tar jeg nok skrittet bort fra stasjonære pc-er.

Har bare positivt å si om den så langt, så jeg vil trygt anbefale den til alle.

Endret av Formatckolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra for høyrehendte, dumt for venstrehendte...

Ja, jeg er høyrehendt, men liker at den er ca midt på rettunder space.

 

 

Musa og pekeplata på denne maskinen fungerer helt fint.

Den er plasser rett under space litt til venstre for midten av pc-en.

Jeg er venstrehendt selv og synes at den fungerer helt utmerket.

Lenke til kommentar

Kunne du ha sagt noe mer utdypende om lydkvaliteten fra de innebygde høytalerne og byggekvaliteten? Hvor kjøpte du den, og pris?

 

Vurderer denne selv altså. Virker som mye for pengene.

 

 

 

De innebygde høyttalerene er helt topp, gir et høyt og fint volum og klar lyd.

Du trenger ikke noe annet når sdu skal se en BlueRay film f.eks. Helt greit med lyden fra de innebygde høyttalerene.

 

Chassiset på denne pc-en er veldig bra. Plasseringen av tastene og hurtigstyring av filmer etc er greit plassert. Varmen kommer ut bak, det er et pluss synes jeg. Øvrige tilkoblinger er greit fordelt på begge sider av pc-en

 

Jeg kjøpte den hos Datakjeden i Oslo for kr.12995,-

Du kan få den på nett til kr.12500,-

 

Synes at jeg har fått veldig mye for pengene og er storfornøyd med den.

Lenke til kommentar

Hei! Har akkurat fått meg denne maskinen, og er foreløpig veldig fornøyd.

 

Hvilken skjermkort-driver bruker dere andre som har denne maskinen? Det er jo catalyst 8.5 som følger med, men denne begynner å bli gammel. Acer har heller ikke oppdater sine sider med nyere drivere. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få lagt inn nyere drivere? Det er et 4670-kort som sitter i denne, og driver heavens mod-tool støtter ikke denne generasjonen enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...