Gå til innhold

for varm cpu


ulvin

Anbefalte innlegg

hei,jeg kjøpte ny gaming pc for noen uker siden.

jeg lastet ned speedfan og fant ut at cpu'en var altfor varm.

og pga det kjører jeg wow på 30-50 fps.. altfor lite til en ny gaming pc til 12000

det er en intel i7 920 cpu installert i et antec nine hundrer kabinett

i bruker manualen til cpu'en står det at den skal være 38 * elr mindre

 

cpu :40-45 C

 

core 0 Ca.55 C

core 1 50-52 C

core 2 55-58 C

core 3 Ca. 50 C

core 4 54-56 C

 

uten at det kjøres noen tunge programmer/spill.

 

når jeg starter wow

 

cpu : litt under 60 C

 

core 0 - 4 Ca. 70 C

 

"flamme-tegn" framfor cpu,core 0,core 1,core 2,core 3 og core 4 på speedfan

 

igår ryddet jeg unna kabler som var i veien for luft strømen så bra jeg fikk til, det hjalp men fortsatt altfor varmt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

hvilket grafikkort har du?

 

(Jeg hadde nylig det samme problemet, og fant ut av kjøleribba var ikke festet godt nok til CPUen min. Den har sannsynligvis løsnet litt. Etterpå at jeg festet den på ny gikk den ned ca 30 grader på idle og 50 grader ned på full load.)

 

merker også at når jeg skiftet ut grafikkortet mitt til gtx 295 ble gradene på CPUen mye høyere enn før, dette var under WoW. Siden wow ikke støtter Multi-GPU. Dermed avhenger det mer av CPU.

Endret av K-L-E
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvilket grafikkort har du?

 

(Jeg hadde nylig det samme problemet, og fant ut av kjøleribba var ikke festet godt nok til CPUen min. Den har sannsynligvis løsnet litt. Etterpå at jeg festet den på ny gikk den ned ca 30 grader på idle og 50 grader ned på full load.)

 

merker også at når jeg skiftet ut grafikkortet mitt til gtx 295 ble gradene på CPUen mye høyere enn før, dette var under WoW. Siden wow ikke støtter Multi-GPU. Dermed avhenger det mer av CPU.

tror ikke wow krever så meget grafikkmessig da.. uansett om bare ene gpuen på 295 kjører. Kan drive det med laangt dårligere skjermkort. tror nok heller det er en kombinasjon av størrelsen på kortet og at det kan avgi varme og dårlig utluftning i kabinettet ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...