Gå til innhold

max str på partisjon på windows home server?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å kjøpe WHS, men har behov for å å lage en partisjon på ca 8tb (raid-5)

vil dette operativsystemet klare dette?

jeg finner bare 32bit utgave av WHS, trenger jeg 64bit OS for så store partisjoner?

takker for svar.

-Thomas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windows home server fikser vel dette med teknologien Drive Extender selv. Den smelter alle disker du setter inn, uavhengig av størrelse, og viser dette som 1 stor partisjon. Du kan velge hvilke mapper du selv vil duplisere over 2 fysiske harddisker.

Setter du opp et RAID5 vil dette fungere også vil jeg tro, men les litt mer om drive extender, så finner du det ut for sikkert :)

Skrevet

2tb er vel max på windows home server.

windows home server støtter ikke raid :p

Du må Windows XP 64bit eller nyre for 2tb+ Eller Windows server 2003 Service pack 1 eller 2

Skrevet
2tb er vel max på windows home server.

windows home server støtter ikke raid :p

Har du kilder for det? Alle andre windows versjoner støtter jo RAID, dog ikke RAID5. Ingenting er som de forbaska hardkodede begrensningene i Windows.

Skrevet

takker for svar... forstår litt mer hvordan WHS fungerer nå..

lurer på om dette er aktuelt for meg, hvis jeg ikke kan sette diskene i raid5. Var ikke akkurat billig denne raid-kontrolleren, og liker sikkerheten raid-5 gir meg..

kanskje jeg heller burde vurdere win2003server 64bit? eller win2008server 64bit kanskje?

Skrevet

Ueland: Det gjelder bare windows home server. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1390750

Does Windows Home Server support RAID?

Windows Home Server offers the benefits of RAID, without the complexity. New hard drives of any size, either internal or external, can be added to Windows Home Server and the amount of available storage grows based on the size of the hard disk. On a system with two or more hard drives, Windows Home Server users can enable "duplication" on a shared folder basis and files are copied or "mirrored" on two separate hard drives. If a single hard drive fails, then a user will not lose any files in any folder that has "duplication" enabled. External hard drives can be added via USB, Firewire, or eSATA provided the Windows Home Server has the appropriate hardware inputs.

http://www.microsoft.com/windows/products/...server/faq.mspx

Du kan finne Windows server 2003 på Ebay for 200$ 32bit, 32bit skall støtte GPT partisjon, men Max 4gb ram.

Wi

Skrevet

Skal ikke si noe sikkert her men tror nok det vil gå å hive inn et hardware RAID5 inn i drive extender. Hvorvidt det er smart vet jeg ikke, men muligheten er der nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...