Gå til innhold

Hva har skjedd med Multicom sin 13"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De hadde den for 1 uke siden, men jeg fikk mail i dag om at den ikke kommer tilbake :( Den var nesten perfekt.

 

Har du noen forslag til en god 13,3"? Trenger ikke Windows det er det som er problemet. Synes Dell sin blir akkurat for dyr... Ingen andre har 13" som kan konfigureres.

Lenke til kommentar

Syns ikke det er sånn fantastisk utvalg, men har en tråd selv der det har kommet noen forslag.. du må gjerne si hva du bestemmer deg for, og evt komme med en liten anmeldelse!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1126533&hl=

 

Har forresten fått tilbakemelding fra brukeren "Icedale" om Packard Bell Easynote RS66.

Han var ganske greit fornøyd med den! De har den til 5990,- hos Netshop.

Lenke til kommentar
Disse kan jo ikke konfigureres, men er jo noe av det bedre du får av 13-tommere:

 

HP Pavilion dv3610

Lenovo ThinkPad SL300

Har vurdert litt alternativer osv. og den HP maskinen er absolutt midt i blinken. Skal se litt til, men den var veldig god. Skulle ønske Lenovoen var som de gode gamle, men etter å ha lest denne anmeldelsen så tror jeg ikke Lenovo er et godt valg, spesielt med tanke på at jeg skal bruker Linux.

 

Forøvrig så gjorde jeg litt research på Hp'n og den er billigst her for ikke å snakke om at den blir levert med Intel trådløst kort som skal fungere ut av boksen på alle Distroer, et skjermkort som burde være godt støttet og med en vekt på bare 1,9 Kg så tror jeg vi har en vinner. Kommer tilbake med mer hvis jeg kjøper den. (Dog kommer det til å bli en anmeldelse med Linux så hvis du vil vite noe om spill ytelse osv. så tror jeg ikke min "anmeldelse" er midt i blinken for deg)

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

HP Pavilion dv3610 seiler etterhvert opp som en sterk kandidat hos meg også.

Selv om du skal bruke linux på den, så kan du jo kanskje si noe om byggekvalitet, varme & støy dersom du går for den? Det hadde vært til god hjelp.

 

Jeg kan dessverre ikke finne så mange tester av den..

Lenke til kommentar

Allright! Gratulerer! Gleder meg til tilbakemelding :)

 

Står mellom den og dv2080 for min del. dv2080 har hakket hvassere cpu og større harddisk, mens 3610 er billigere og ser penere ut, syns jeg!

 

Har du link til noen tester/forum forresten?

Lenke til kommentar

Ikke noe annet enn en liten "Alt fungerer med Linux". Søker på Google etter "HP dv3610 review" og ingenting av interesse kommer frem...

 

Har jo ikke fått den enda, men er det noe annet enn dette du trenger?

  • Varme
  • Støy
  • Bygg kvalitet
  • Skjerm

Sjekker også ut vekten, vet ikke helt om jeg tror på 1,9 Kg, men jeg gleder meg.

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett det du lister opp der som jeg ønsker å vite noe om, ja!

 

Er litt forvirrende når man skal finne tester om HP`s modeller, fordi de gies ulike navn fra land til land. Men jeg har funnet en del om 3500-serien, spesielt 3510.

Den ser lik ut, men den har en annen prosessor og Nvidia 9300-grafikk. Såvidt jeg har forstått er imidlertid G105 og 9300-grafikken nesten identisk.

Så jeg vil tro at tester av denne modellen gir et greit bilde.

 

Test av dv3510nr:

http://www.laptopmag.com/review/laptops/hp...0nr.aspx?page=1

 

Owners lounge (laaaang tråd med masse tips, inkludert linuxrelaterte ting):

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=316940

 

Håper dette kan være til hjelp ;)

Lenke til kommentar

Da er pc-en kommet i hus og jeg har fått brukt den litt allerede.

 

Bygg kvaliteten er veldig god. Liker bronse fargen som går igjen gjennom på hele pc-en. Synes det mangler litt usb porter, det er bare 2 single og en som dobbler som eSata. Mediasmart knappene øverst på skjermen fungerer ikke helt 100% synes jeg(under Vista) så ikke forvent alt for mye av akkurat de.

 

Synes ikke varmen er spesielt plagsom, den har nå støtt et par timer på et teppe som dekket til viftene og jeg synes pc-en er passe varm, kunne brukt den et par timer før jeg kunne trengt en pause fra varmen. Støyen er også veldig akseptabel, sammenlignet med en Dell 1525 så er den betydlig lavere, for ikke å snakke om at de har plassert viften pluss "eksosen" helt på siden sånn at jeg nå sitter med den litt på det ene beinet sånn at viften faktisk får gjort noe.

 

Peke platen er god å bruke og akkurat passe stor, tastaturet er godt og behagelig og alt er passe stort.

 

Skjermen er veldig lyssterk og det er veldig god fargegjengivelse(ikke det at akkurat det er no stor bombe)

 

Positivt:

- God skjerm

- Lite støy

- God kvalitet

- God innmat

 

Negativt:

- Blir litt varmere enn jeg håpet på, men(!) det er jo å forvente av en godt spekket 13,3"

- Litt dyr, men 13,3" koster

- Bare 32 bits Vista...

 

Kommer tilbake med mer Linux :D

Lenke til kommentar

Jaja :(

 

Lydkortet ble ikke gjennkjent av Linux(Fedora 11/Ubuntu 9.04 prøvd). Kommer til å levere den tilbake, men(!) dette er et intel problem(deres lydkort) hverken Linux eller HP som kunne gjøre noe med det.

 

Så konklusjon på denne tråden:

1) HP DV3610EO er en knall pc

2) Den passer ikke med GNU/Linux, men med riktige drivere er nok alt bare fryden :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg kjøpte sl300 som var nevnt over her..

 

Når jeg oppdaget at viften går konstant ble jeg en smule misfornøyd, å lurer på om dette ikke er pcen for meg..

 

Vurderer å returnere den å bytte i en HP.. Det står mellom den som nevnt over her: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2325238;c:36159, eller denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2374508;c:36159

 

Hva er den store forskjellen på disse.? HDd.?

Også, hvordan er det med viften på HP'en.? Går den mye ved vanlig surfing..?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Har vært på en liten ferie, derfor har jeg ikke kikket her på en stund.

Takker for fin anmeldelse, synd det ikke funket med linux. Har du kikket på tråden jeg linket til over her?

Ja, men ingen av de er spesielt aktuelle :(

 

Sett litt på de nye fra Acer med CULV prossessor, men jeg tror jeg venter. Blir student så da kan det komme godt med å ha litt ekstra kronasjer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...