Gå til innhold

Trenger en bra mic til synging, hjelp!


Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Heihei.

 

Jeg lager hiphop sanger med noen kompiser, og på de sangene vi har lagd har vi brukt en dårlig logitec hodetelefon. Jeg leter etter en bra mic som vi kan synge med, som er en bra mic som ikke skurrer osvv, som har bra lyd. Ikke en ekte studio mic, men en som er til pcen. Vil gjerne ha en som ikke er så dyr.

Setter pris på svar.

 

-Daniel--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva menes med "ikke så dyr"?

Jeg har selv Zoom H2, jeg synger ikke men det er en veldig bra mikrofon til en overkommelig pris :) ca 2000kr

 

Edit: Eller det er ikke akkurat en mikrofon, men en digital opptaker som kan brukes som mikrofon hvis du kobler den til en PC via USB :)

Endret av Kapli
Lenke til kommentar
Hva menes med "ikke så dyr"?

Jeg har selv Zoom H2, jeg synger ikke men det er en veldig bra mikrofon til en overkommelig pris :) ca 2000kr

 

Edit: Eller det er ikke akkurat en mikrofon, men en digital opptaker som kan brukes som mikrofon hvis du kobler den til en PC via USB :)

 

Kan støtte dette valget, har en Zoom H2 selv, og du får meget brukbare vokalopptak med den. Er også kjempefin, dersom dere skulle finne på å gjøre opptak av gitar en dag.

 

Dere bør uansett ikke gå for annet enn USB-mikker, hvis dere skal ha en prisgunstig løsning. Dette er fordi lydkortet som står originalt i PCen ikke har noen god mikkpreamp, noe som kreves for å kunne utnytte en mikrofon. USB-mikker har egen preamp innebygd, dog av billigere kvalitet, men mye bedre enn PCens originale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...