Gå til innhold

BK: En stolt mor og hennes avkom


Anbefalte innlegg

:!:

Snart høst og pinnekjøtt, men foreløpig bare fine dyr i skogen.

Her står de imot sola, derav gløden i ulla. .

 

Syns det så ut som et fint øyeblikk dem mellom :blush:

 

Er bildet noe å ta vare på?

 

Exif V.1:

 

1/250 sek lukker

f/4

ISO 100

108mm brennvidde

post-179066-1247246969_thumb.jpg

 

 

 

post-179066-1247320054_thumb.jpg

Exif V.2:

1/250 sek lukker

f/4.5

ISO 100

135mm brennvidde

 

 

Edit; lat til V.2

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye for deres tilbakemeldinger!

 

Angående utsnittet var jeg redd for akkurat dèt at det ble for trangt, og så at lammet fikk avskavet bakfoten sin :whistle: , men var ikke sikker på om det gjorde noe.

Det ser jeg jo nå at det gjør.

 

Har lagt til en V.2 nå, med bare mora i bildet, som ser ganske så staut ut der hun står :cool:

Blir det bedre med bare sauen der, eller ?

Lenke til kommentar

Var pene bilder begge to, men jeg likte spesielt v2. I v2 ser ut som søya står å speider etter noe, så jeg tror det hadde gjort seg med mer luft på høyreside av det bilde. Med det utsnittet du hadde virker det som hun står å speider rett inn i bildekanten.

 

Edit:

Forresten så skal alle sauer merkes innen en måned etter de fødes. Mens de er nyfødte og supersøte går det ann å få bilder av dem uten merker.

Endret av bareanton
Lenke til kommentar
Var pene bilder begge to, men jeg likte spesielt v2. I v2 ser ut som søya står å speider etter noe, så jeg tror det hadde gjort seg med mer luft på høyreside av det bilde. Med det utsnittet du hadde virker det som hun står å speider rett inn i bildekanten.

 

Edit:

Forresten så skal alle sauer merkes innen en måned etter de fødes. Mens de er nyfødte og supersøte går det ann å få bilder av dem uten merker.

 

Takktakk :D

 

Dessverre tok jeg bare nærbilder av sauene med kameraet 90grader, for å få med himmel og litt forgrunn istedetfor bare kirre(sau) ..

Ser at v.2 muligens også blir litt trangt.

 

 

Når det gjelder merking o.l kan jeg nok alt om slikt, min familie har hatt sauer siden før min pappa ble født på 50-tallet og jeg har vært med på utallige sauesankinger, ullklipping, slakting og slåtter.. :cool:

Heldigvis har pappa gått over til Hereford-kyr (som er lettere å jobbe med)

 

 

Hadde lyst til å ta bilde av voksne sauer ute i vår nydelige natur, voksne sådan, så da ble det nok nødt til å være merkede dyr.

Men ser ikke helt problemet med at de har blitt øremerket?

 

Tar gjerne imot hva som helst av kritikk :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...