Gå til innhold

Hjelp til valg av 12-13/14"lett, student, bærbar pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kommer nok til å vente til skole-start ja. Men er det noen som har noen formeninger om spørsmålet mitt ovenfor?

Tja, men hvor raskt er raskt da ;)

Selv har jeg en notebook med 1,67GHz prosessor, og tuning av OS, programmer som kjører osv. har hatt mye å si for hvor rask den oppleves. Bare fordi det finnes langt raskere prosessorer, betyr ikke det nødvendigvis at du trenger en überrask en. That said, så ville jeg kanskje gått for en litt raskere enn 1,4GHz selv :)

Skrevet (endret)

En ting som er viktig å tenke på i tillegg til pris er kundeservice.

Les gjerne brukeranmeldelsene på prisguide.no før du velger butikk. Jeg ser at Amentio er god på pris, men dårlige på kundeservice. Man vet jo aldri om akkurat den PC-en du velger vil måtte sendes inn eller ikke. Jeg personlig har veldig god erfaring med PS, de billige og har veldig god kundeservice, men litt dårligere utvalg.

Ellers er jeg godt fornøyd med Dell. Og, det er vel en grunn til at så mange bedrifter velger dem.

Jeg synes det er verdt å betale litt ekstra for kundeservice.

Endret av Ventil
Skrevet
Kommer nok til å vente til skole-start ja. Men er det noen som har noen formeninger om spørsmålet mitt ovenfor?

Tja, men hvor raskt er raskt da ;)

Selv har jeg en notebook med 1,67GHz prosessor, og tuning av OS, programmer som kjører osv. har hatt mye å si for hvor rask den oppleves. Bare fordi det finnes langt raskere prosessorer, betyr ikke det nødvendigvis at du trenger en überrask en. That said, så ville jeg kanskje gått for en litt raskere enn 1,4GHz selv :)

Ja, jeg er klar over det. Men som du sier, jeg tror jeg vil velge en litt raksere prosessor :)

Skrevet
En ting som er viktig å tenke på i tillegg til pris er kundeservice.

Les gjerne brukeranmeldelsene på prisguide.no før du velger butikk. Jeg ser at Amentio er god på pris, men dårlige på kundeservice. Man vet jo aldri om akkurat den PC-en du velger vil måtte sendes inn eller ikke. Jeg personlig har veldig god erfaring med PS, de billige og har veldig god kundeservice, men litt dårligere utvalg.

Ellers er jeg godt fornøyd med Dell. Og, det er vel en grunn til at så mange bedrifter velger dem.

Jeg synes det er verdt å betale litt ekstra for kundeservice.

Har handlet litt fra amentio pga gode priser, men har enda ikke trengt noe kundehjelp, så jeg har ingen erfaring fra den siden. Men jeg har også hørt andre som har vært lite fornøyd med kundeservicen deres. Multicom er også en butikk jeg har gode erfaringer fra. Men er enig ja, betaler gjerne litt for god kundeservice :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...