Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mus/tastatur fryser under lasting av Windows.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en laptop av typen Acer Aspire 5671 og har problemer under oppstart. Mens Windows XP laster, så fryser både tastatur og mus seg. Windows laster seg ferdig, men jeg får ikke gjort noe.

 

Hvis jeg videre trekker ut strømmen og venter mens batteriet går tomt, så vil Windows ved ca 5% igjen gi en melding om det er lite strøm og man burde bytte til ekstern strøm. Akkurat når dette skjer så plutselig fungerer mus og tastatur igjen.

 

Så lenge pc'en er på, registrerer ikke windows noen lading på batteriet, den står ved samme 5-6% hele tiden.

 

Dette skjer ved oppstart og ved restart, men ikke hvis jeg skrur av og på pc'en med Dvalemodus.

 

Noen tips om hva det kan være?

Kan skyldes windows? Eller er det mer fysisk som batteriet?

 

-Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen tilgjengelige tastatur. Men ved å bruke en ekstern usb-mus, så får jeg bevegd på musepekeren mens tastatur og touch-pad ikke virker. Jeg får også gått inn på et par kataloger, men så plutselig får jeg ikke gått inn på kataloger lenger (ingenting skjer når jeg dobbelklikker på dem).

Hvis jeg gjør samme prosessen med å ta ut strømmen og vente, så vil samtidig som jeg får opp den meldingen om lite strøm, alle katalogene som jeg trykke på og ikke fikk på tidligere plutselig dukke opp.

 

Ja, er strøm i ledningen. Har også prøvde flere kabler.

 

Kan prøve en re-install, bare redd for at ting fryser seg der også..

Lenke til kommentar

Skjedde dette helt uten videre,ingen update eller inst. av ny software,slag i pc'en,osv

 

Hvis du trykker F2 under oppstart,og er i bios,kan du bruke tastatur og touch-pad så lenge du vil der?

Hvis du tør å prøve en systemgjenoppretting til en dato alt var i orden,så lim inn %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe,i Kjør.

 

Du kan også prøve en boot fra Avira AntiVir Rescue System cd,last den ned,dobbel klikk på den,sett en cd i brenneren,Kjør,Burn cd.Da har du laget en cd du kan boote i fra.Kjør en scan,hvis det er noe grums som gjør dette!

Lenke til kommentar

Er ganske lenge siden det begynte, men mener det skjedde av seg selv en dag jeg skulle skru på pc'en.

 

Jeg kan bevege meg fritt rundt i bios'en, men har ikke prøvd å være der lenge.

 

Kan prøve det siste forslaget ditt. Men prøvde nå å formatere, for så å legge inn windows på nytt. Tastaturet har hengt seg igjen og jeg kommer ikke forbi der hvor jeg er nødt til å skrive inn et navn på maskinen. Er nødt til å skaffe eksternt tastatur for å komme forbi der.

 

Men kan en av dine to forslag (evt. kjøre en gjennopprettingscden fra Acer) gjøre underverker som en format+install ikke kan?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...