Svolp Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Hallo.. Har så lyst på ett nytt spill. Vet ikke helt hva, fra før av spiller jeg dod, mediveal totalwar2, gta IV og warcraft, ikke world of warcraft. Er det noen der ute som har noen gode strategi/action spill og anbefale? takk for svar
Galexon Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 (endret) Tja, nå nettopp kom det siste tilskuddet i Anno-serien. Skal visstnok være svært vanedannende og underholdende spill. Ser flott ut også! Personlig er jeg veldig glad i Company of Heroes, spesielt når jeg spiller via internett sammen med kompiser. Det er ingenting som slår følelsen av å finne en kamp på CoH sammen med kompiser, i en kamp hvor oddsene var dårlige i utgangspunktet! EDIT: Nå glemte jeg å spørre om alder, men jeg regner med at du er en altspillende person, altså en som enten er gammel nok til det, eller som har liberale foreldre i forhold til spill? Endret 9. juli 2009 av Galexon
Svolp Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Skrevet 9. juli 2009 Akkurat.. Spiller dod aktiv i clan og er i midten av 20 åra.. CoH har jeg hørt mye om er det litt alla day of defeat hvis ud har hørt om det? spiller stort sett det som er men kunne hvert greit og ha et spill som "varer" som du ikke rundet på et par helger
Galexon Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Day of Defeat og Company of Heroes har ikke annet til felles enn at begge spillenes handling er tatt ut fra 2. verdenskrig. Company of Heroes er et intenst strategispill, hvor man ofte får følelsen av at man er regissøren av "Saving Private Ryan" eller noe slikt. Spillet er absolutt mitt favorittspill med handling fra 2. verdenskrig. Er du kjent med spillet "Warhammer 40,000 - Dawn of War?" Company of Heroes er ikke så ulikt dette, med den soleklare forskjell at CoH har et høyere realisme-nivå, samt at det er hentet ut fra virkelige hendelser, ikke fiktive intergalaktiske kriger.
GunnarGul Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Hva med Empire total war? Utrolig bra strategi spill
Galexon Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Hva med Empire total war? Utrolig bra strategi spill Det er jeg enig i, selv om jeg har fått spilt det minimalt Pga en nært forestående førstegangstjeneste, har jeg kun en laptop å bruke til spill. Og med et nVidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 så går ikke Empire Total War så glatt som en skulle ønske Er veldig glad i de eldre spillene i serien da!
SirTommy Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Civilization IV, enten alene eller med exoansions. Jeg syns det er det aller beste strategispillet noen gang. Så har du World of Goo som er et veldig underholdende lite mesterverk. Svært kos spill som man kan ta frem sånn nå og da.
Skagen Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Et par trollinnlegg og svar på disse er slettet. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)
oyvindhauge Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Civ, CoH, og Empire Total War er alle gode tips. Men of War skal vist nok også være bra. Har det på ønskelisten min. I X3 TC (som jeg har blitt hektet på og maser om i alle postene mine på forumet) får du både strategi i form av bygging/økonomi og action i form av dog fights med romskip. Ellers så har du jo Red Alert 3. Det er helt greit.
Svolp Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Skrevet 10. juli 2009 Takk for gode svar.. Medevial2, total war syntes jeg er knall og har spilt en del men har ikke spilt red alert siden det første spillet kom ut for mange år siden..X3 TC har jeg aldri hørt om, skal se om jeg finner noe informasjon om dette som jeg kan sjekke ut hvis ikke kan jo CoH høre knalltøft ut takker for svar!
agito Skrevet 14. juli 2009 Skrevet 14. juli 2009 Hva med Empire total war? Utrolig bra strategi spill Hadde en del problemer med stabiliteten på det spillet, pluss and tiden melleom hver runde tok en evighet. Ikke prøvd dette etter en "liten" oppgradering av maskinen, så kan godt hende spillet kjører svært bra nå. Spillet i seg selv er fantastisk om en liker noenlunde trege strategispill, kampene var heller ikke noe jeg likte, så det ble mye autoresolve. Spilt noen få timer med Anno 1404 og syntes spillet så langt har en god single-player del, deler av spillet minner meg om gamle Pharoes (Egentlig bare hvordan "residents" utvikles når deres behov blir tilfredstilt). Supreme Commander er et greit strategispill av den gamle "bygg baser®, bygg en hær (eller flere), send hæren til fienden og utslett dem. Det som gjør spillet annerledes en andre RTS som er på markedet er vel den geografiske størrelsen. Kamper kan vare en god stund når det tar enhetene dine 10 minutter å nå fram til nærmeste fiende. Selv om enhetene bruker en liten evighet betyr det ikke at spillet mangler action, å passe på alle baser, alle enhetene og motangrepene betyr at det altid er noe å gjøre. Mulig dette ikke er så altfor nytt, men CoD4 er vel det beste online FPSet jeg har spilt, god flyt i kampene og unlock systemet fungerer svært godt. Må faktisk anbefale Battlefield 2142 og, syntes spillet er overlegent BF2 om en gidder å sette seg litt inn i det og unlocke våpen og upgrades. For kjapp og tankeløs action så fungerer de fleste Unreal Tournament spillene og, hadde mye gøy med Unreal Tournament 2004.
Patney Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har hørt masse bra om Demigod. Personlig synes jeg det ser veldig interessant ut, men... Jeg har ikke PC å spille det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå