Gå til innhold

BK: Kveldssol i furuskog


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette liker jeg, det er varme gode farger og bildet oser av natur. Strømstolpen er et lite skjær i sjøen, og det ser ut til at du har akkurat kuttet furua til venstre.

 

 

Takker for kommentar! Var nok litt for snar når jeg croppa bildet og da forsvant litt av furua.. Kan jo nesten ikke gå noe sted uten at det dukker opp strømmaster o.l. Men den skal fjernes :) Nesten litt høstfarger, men bildet ble tatt en sen kveldstime her nord og blir fargene slik :)

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg veldig godt! Fin dybde og nydelig stemning og farger.

Stolpen er nevnt og croppingen av treet.

 

Når det gjelder oppskarping er det viktig å ta den viktigste oppskarpingen etter at bildet har fått den størrelsen det skal ha i forhold til det mediet det skal vises på. Trykk, skjerm... Altså, oppskarpingen må du ta helt til slutt. :-)

 

Gleder meg til å se flere av naturbildene dine.

Lenke til kommentar
Dette bildet likte jeg veldig godt! Fin dybde og nydelig stemning og farger.

Stolpen er nevnt og croppingen av treet.

 

Når det gjelder oppskarping er det viktig å ta den viktigste oppskarpingen etter at bildet har fått den størrelsen det skal ha i forhold til det mediet det skal vises på. Trykk, skjerm... Altså, oppskarpingen må du ta helt til slutt. :-)

 

Gleder meg til å se flere av naturbildene dine.

 

Takker for kommentar! :)

 

Treet får jg ikke gjort så mye med riktig ennå, men stolpen er fjernet i den nye utgaven. Når du skriver " den viktigste oppskarpingen", betyr det du oppskarper i flere trinn eller? :)

Lenke til kommentar

Bomullsdottene gjorde seg bra i å skape interesse i bildet for min del, i og med at det er vanskelig å skimte stilkene så ser det ut som at det er partikler som flyt gjennom landskapet :) Veldig bra og stemningsfullt bilde, skulle dog gjerne likt å sett hvordan bilde ble om fjelltoppen ble satt i et tredelingsfelt.

Lenke til kommentar

Hvordan bildet så ut før bortredigering av visse detaljer vites ikke, (skulle ønske du ikke fjernet versjon.1, det er jo tross alt en del av tråden din....) men nå ser bildet iallefall veldig bra ut :thumbup:

 

Er glad for at du komponerte treet i veien for sola, slik at lensflare ble minimalt.

Det er kanskje litt mørkt syns jeg, kunne ønsket litt mer fill light. Men alt i alt et fint motiv, bra utførelse og fin stemning!

Lenke til kommentar
Hvordan bildet så ut før bortredigering av visse detaljer vites ikke, (skulle ønske du ikke fjernet versjon.1, det er jo tross alt en del av tråden din....) men nå ser bildet iallefall veldig bra ut :thumbup:

 

Veldig enig i denne kommentaren.

Forresten så fikk bilde meg til å lengte vekk fra pcen....

Lenke til kommentar

Takk til alle for kommentarer! :)

 

Angående den masta så så man bare litt av toppen i det fjerne, den utgjorde ingen stor del av bildet. Skal tilbake til samme området senere for å prøve nye vinklinger..

 

Fikk iallefall tilbake lysten til å fotografere igjen etter at jeg har følt at jeg "har møtt veggen" en stund nå :)

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett versjon 1 slik at vi som er nybegynnere lett kan se forbedringene som blir foreslått!

 

Bra bilde, flott stemning!

 

Takker! Fjerna bittelitt av ei strømmast, så det var bare en helt minimal redigering :)

 

Ps. Har iallefall lært meg å ikke slette/fjerne originalbilde nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...