Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp til å plukke ut en ny gaming pc.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny PC som skal brukes stort sett til spilling. Kunne tenke meg en prisklasse på rundt 9000 til 12000 kroner, og da vil jeg ha hjelp til å finne den PCen som passer til mitt bruk.

 

Som sagt spiller jeg, det går for det meste i WoW. Jeg kunne tenke meg å ha rundt 60FPS mens jeg spiller med relativt høy grafikk, noe som burde være fullt mulig når man regner med å spytte inn rundt en ti tusen kroner.

 

PCen jeg har nå er vell brått 3 år gammel, men riktig nok har den greie disker, derfor trenger jeg vell ikke nye. Ellers har jeg skjerm, tastatur og mus. Så det er selve PCen jeg trenger :)

 

Siden jeg ikke har særlig greier på hardware, så jeg lurte på om noen kunne sette opp en liste over hva jeg burde kjøpe av deler. Eller om det er noen ferdigbygde gaming-PCer som funker til mitt behov og er omtrent i samme prisklasse :)

 

*Edit* Det med overklokking, jeg ser ikke et sterkt behov for det.

Endret av wtbpasta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg en ny PC som skal brukes stort sett til spilling. Kunne tenke meg en prisklasse på rundt 9000 til 12000 kroner, og da vil jeg ha hjelp til å finne den PCen som passer til mitt bruk.

 

Som sagt spiller jeg, det går for det meste i WoW. Jeg kunne tenke meg å ha rundt 60FPS mens jeg spiller med relativt høy grafikk, noe som burde være fullt mulig når man regner med å spytte inn rundt en ti tusen kroner.

 

PCen jeg har nå er vell brått 3 år gammel, men riktig nok har den greie disker, derfor trenger jeg vell ikke nye. Ellers har jeg skjerm, tastatur og mus. Så det er selve PCen jeg trenger :)

 

Siden jeg ikke har særlig greier på hardware, så jeg lurte på om noen kunne sette opp en liste over hva jeg burde kjøpe av deler. Eller om det er noen ferdigbygde gaming-PCer som funker til mitt behov og er omtrent i samme prisklasse :)

 

*Edit* Det med overklokking, jeg ser ikke et sterkt behov for det.

 

Her er en liste som er meget bra :)

 

 

Asus Rampage II GENE, X58

Socket-1366, DDR3, m-ATX, SLI&CrossFireX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16 1999.00 kr

 

 

 

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i7 1095.00 kr

 

 

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed 2550.00 kr

 

 

2 stk (Crossfire) HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 3500.00 kr

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP

 

TOTAL: 9.144,00 kr :D

 

Fin pakke vis du hadde Leser , Harddisk o.l :D

Lenke til kommentar
Men da vil og vifter, et operativsystem og et kabinett komme i tillegg, er det noe som mangler da, i og med at jeg har disker og en leser?

 

Noen forslag?

 

Kabinett : NZXT (6 vifter) Tempest Steel Black eller Antec Nine Hundred V2

 

Cpu vifte vil jeg personlig si at Zalman 9500/9700 er best til cpu kjøling ;)

 

OS : Vista 64-bit eller Den Windows 7 RC utgaven du kan laste ned greatis i 64 bit ;) (kan brukes et helt år )

 

Strømforsyning : 1000 watt minst for å kjøre pcen stabilt siden det er CrossfireX . (2 stk skjermkort)

Nå tror jeg du har en bra pc ;)

Endret av robba3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...