Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

P5Q Gir 1 langt bip og 3 korte - Skjermkortet er dødt?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har vært ute en tur i kveld, og mens jeg var borte begynte det å synge fint i skyene..

 

Pcen sto på hjemme og når jeg kom hjem la jeg merke til at maskinen gikk, men at skjermen var svart. Antok at den hadde gått i hvilemodus, men fikk ikke vekka den.

 

Når jeg så rebooter får jeg 1 langt pip og 3 korte. Dette betyr i følge manualen at den har et problem med skjermkortet. Jeg har også plukka ut minnet, og fikk da et langt og to kjappe bip. Så jeg antar at jeg da har isolert det ned til skjermkortet? Må legges til at både optisk stasjon og harddisk spinner opp. Alle andre vifter går også.

 

Vifta til skjermkortet starter opp. Om jeg drar ut begge pci-e-strømtilkoplingene begynner det å pipe kontinuerlig. Om jeg har bare en inne får jeg rødt lys på det. Begge inne gir grønt lys. Så sånnsett virker det som om skjermkortet fungerer tildels?

 

Er det muligheter for at dette også kan skyldes hovedkortet? At pci-e porten har gått? Evt. også PSU (virker rart med grønt lys på HK og oppstart på andre komponenter? Er det sannsynlig at evt. lynnedslag kan påvirke kun skjermkortet?

 

Beklager om jeg spør mye, men tenkte å handle et nytt skjermkort i morgen om jeg ble rimelig sikker på at det jeg har nå har tatt kvelden :)

 

edit: har også resatt cmos etter instrukser i manual, uten at det hjalp.

Endret av PuseOdd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har feilsøkt bra,med tanke på pipe koder.Det beste hadde vært å prøve et annet skjermkort på ditt hk,eller prøve skjermkortet på et annet hk,før du kjøper et nytt.

Hvilket skjermkort har du,det er mange nvidia 8800 som ryker nu for tiden.Kan ikke tenke meg at det er psu,det virker som du har utelukket det med å fjerne strøm til gpu.

Lenke til kommentar
Ser ut som du har feilsøkt bra,med tanke på pipe koder.Det beste hadde vært å prøve et annet skjermkort på ditt hk,eller prøve skjermkortet på et annet hk,før du kjøper et nytt.

Hvilket skjermkort har du,det er mange nvidia 8800 som ryker nu for tiden.Kan ikke tenke meg at det er psu,det virker som du har utelukket det med å fjerne strøm til gpu.

 

 

Takk for svar! :- Skjermkortet er et 9800GTX+. Er det noen som vet om det er spesielt høy feilrate på disse?

 

Uansett er jeg vel 99% sikker på at kortet er gåent, men om noen visst om lyn og sånt evt. også kunne slå ut selve pci express-porten?

Lenke til kommentar

Har ingen buzzer på HK'et så ingen lyd :p

 

Men har en lysdiode som lyser grønn hele tida da.

Var ingen tegn til liv på PC'en før jeg dro ut GPU fra PCI slottet mens strøm var tilkoblet og jeg trykte på powerknappen.

Etter dette har skjermkortets vifte kjørt som en gærning. Får ikke opp noe.

Lenke til kommentar
Har ingen buzzer på HK'et så ingen lyd :p

 

Men har en lysdiode som lyser grønn hele tida da.

Var ingen tegn til liv på PC'en før jeg dro ut GPU fra PCI slottet mens strøm var tilkoblet og jeg trykte på powerknappen.

Etter dette har skjermkortets vifte kjørt som en gærning. Får ikke opp noe.

 

Nytt skjermkort fiksa biffen her iallfall. Du har ikke et gammelt kabinett du kanskje kunne røska en buzzer ut av?

Lenke til kommentar

hei, jeg gjorde noe av det samme som deg, bare jeg vet at jeg satte min i vilemodus før jeg gikk, men da jeg skulle starte den opp igjen skjedde det intet.

jeg trykket da på av knappen til laptopen skudde seg helt av å på igjen, men da fikk jeg samme som deg, 1 langt å 2 korte pip. etter som jeg forstod ut i fra din underøkelse betyde dette minne feil?

jeg har ikke hat noe lyn å torden i området.

 

hva kan gjøres for å utbedre denne feilen?

Endret av lancy888
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...